Gå til innhold

Kroppsvekt trening


Gjest

Anbefalte innlegg

Noen som har tips til gode program (filmer, nedskrevne program, DVDer etc) med fokus på kroppsvektøvelser? Dette fordi jeg ønsker å gjøre noe annet enn styrke i en periode, og har inntrykk av at kroppsvektøvelser i stor grad kan gi jevn muskulatur, mer lettere kjernemuskulatur og bedre balanse. Vet at mye av dette kan oppnås med andre treningsformer og, men for å oppnå variasjon og kunne gjøre det hjemme, ønsker jeg å forsøke det - om jeg finner et program eller lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pull ups (overkropp, kjernemuskulatur).

Push ups (overkropp, kjernemuskulatur)

Planke (kjernemuskulatur)

Stå på et ben (balanse) Vanskelighetsgrad øker dersom du beveger foten frem og tilbake og til sidene, holder armene i kryss eller lukke øynene).

Ett-bens knebøy (ben, balanse, kjernemuskulatur).

Bulgarsk utfall

Men skjønner ikke helt hva du mener med jevn muskulatur. Uansett, de øvelsene ovenfor kan du gjøre hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pull ups (overkropp, kjernemuskulatur).

Push ups (overkropp, kjernemuskulatur)

Planke (kjernemuskulatur)

Stå på et ben (balanse) Vanskelighetsgrad øker dersom du beveger foten frem og tilbake og til sidene, holder armene i kryss eller lukke øynene).

Ett-bens knebøy (ben, balanse, kjernemuskulatur).

Bulgarsk utfall

Men skjønner ikke helt hva du mener med jevn muskulatur. Uansett, de øvelsene ovenfor kan du gjøre hjemme.

Med jevn muskulatur mener jeg ganske enkelt å i større grad også bruke mindre muskler ved at de må tre inn som støttemuskulatur, i tillegg til at jeg per dags dato ser at jeg får større effekt på fremside lår enn bakside, samt mer effekt på armer enn mage - tross et program som skal ta nokså jevnt. Jo, kan trolig endre programmet helt for å få større effekt på andre muskelgrupper, men tror at kroppsvektøvelser vil være snillere med ledd og hjelpe meg mer med balanse og kjernemuskulatur per dags dato enn ren styrke. Målet mitt er heller ikke mye muskelmasse, men kroppskontroll.

Kjenner til mange kroppsvektøvelser. Problemet er å kombinere dem til et program som kan gjøres 2-4 ganger i uka, hvor jeg både for progresjon, variasjon og vet eksakt hva jeg skal gjøre (er det uklart mister jeg motivasjonen). Har tidligere fulgt videoer til blant annet BenderFitness eller InsanityDVD-ene fra Beachbody, men er ikke helt fornøyd med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...