Gå til innhold

Vil ned i vekt - Trenger hjelp!


Anbefalte innlegg

Heisnn!

Jeg er en gutt på 19 år som etter lang tid har bestemt seg for å gå ned i vekt. Jeg har nå over en litt lengre periode klart å gå ned 16 kilo, men nå har det sagt stopp, dette har jeg klart bare ved å spise korekt.

Det jeg trenger hjelp til er å få en treningsplan kontruert til meg, og lurte på om det var noen som kunne hjelpe meg med dette? og eventuelt andre ting som må til (aminosyre etc.)

Jeg veier per nå 97kilo, og målet er 80-85 til sommer/iløpet av sommeren.

Sette stor pris på svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Okei :)

Først å fremst må du tenke at kroppen din har vært gjennom en kjempeforandring, 16 kg er jo endel! Kroppen er nok helt sikkert sliten etter å ha vært i underskudd såpass lenge, så hva med en pause hvor du fokuserer på å holde vekta stabil.

Hvordan ser treningsprogrammet ditt ut pr i dag? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei :)

Først å fremst må du tenke at kroppen din har vært gjennom en kjempeforandring, 16 kg er jo endel! Kroppen er nok helt sikkert sliten etter å ha vært i underskudd såpass lenge, så hva med en pause hvor du fokuserer på å holde vekta stabil.

Hvordan ser treningsprogrammet ditt ut pr i dag? :)

Ja, det kan nok være en god ide.

Per nå har jeg ikke noe, har ikke trent så alt for mye, men når jeg gjør det så gjør jeg det jeg føler for. Å mener det ikke er svært effektivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lest denne?

http://fitnessbloggen.no/styrketrening-for-nybegynnere/

Her står det mye nyttig for både nybegynner og erfarne. Det vil alltid være en fordel å skulle ha et opplegg å følge, både i forhold til at da har du oversikt og at du kan lettere se progresjonen din og at du blir sterkere :)

Hva med å ta et par uker 'fri' og lade opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du lest denne?

http://fitnessbloggen.no/styrketrening-for-nybegynnere/

Her står det mye nyttig for både nybegynner og erfarne. Det vil alltid være en fordel å skulle ha et opplegg å følge, både i forhold til at da har du oversikt og at du kan lettere se progresjonen din og at du blir sterkere :)

Hva med å ta et par uker 'fri' og lade opp :)

Har ikke lest den nei.

Jeg skal ta meg en titt :)

Det er planen, ta meg 2-3 uker fri, så er den på den igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest den nei.

Jeg skal ta meg en titt :)

Det er planen, ta meg 2-3 uker fri, så er den på den igjen :)

Jeg har tatt en titt og jeg har fremdeles mange spørsmål.

En ting er at jeg har blitt mye tynnere rundt overkroppen men ikke mye rundt rumpe/lår, og det er dette jeg har meget lyst å gjøre noe med per nå.

Vet du hvilken trening som er mest effektiv for dete?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt en titt og jeg har fremdeles mange spørsmål.

En ting er at jeg har blitt mye tynnere rundt overkroppen men ikke mye rundt rumpe/lår, og det er dette jeg har meget lyst å gjøre noe med per nå.

Vet du hvilken trening som er mest effektiv for dete?

Du kan ikke punktslanke deg, altså, du kan ikke velge hvor kroppen skal ta fettet fra på underskudd ;) Rumpe/lår/midje er vel der det går sist som regel dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke punktslanke deg, altså, du kan ikke velge hvor kroppen skal ta fettet fra på underskudd ;) Rumpe/lår/midje er vel der det går sist som regel dessverre.

Sånn og forstå.

Også, jeg ser alle disse fullkroppsprogrammene, og mye av dette kan jeg ikke gjøre pga min overvekt. så hvordan skal jeg gjøre det da?

Er det noen programmer som egner seg bedre for den som er overvektig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn og forstå.

Også, jeg ser alle disse fullkroppsprogrammene, og mye av dette kan jeg ikke gjøre pga min overvekt. så hvordan skal jeg gjøre det da?

Er det noen programmer som egner seg bedre for den som er overvektig?

Så du på nybegynner programmet som lå på linken jeg sendte deg? Det skal være forsvarlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du på nybegynner programmet som lå på linken jeg sendte deg? Det skal være forsvarlig :)

Oi, jeg må ha oversett det.

Du mener dette er et bra program for nybegynnere?

Også, dette er litt utenfor dette med trening. Men jeg liker virkelig ikke å gå på treningsstudio som overvektig, jeg føler alle ser på meg som om jeg ikke hører til, noen tips om hvordan jeg kan "overkomme" denne frykten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, jeg må ha oversett det.

Du mener dette er et bra program for nybegynnere?

Også, dette er litt utenfor dette med trening. Men jeg liker virkelig ikke å gå på treningsstudio som overvektig, jeg føler alle ser på meg som om jeg ikke hører til, noen tips om hvordan jeg kan "overkomme" denne frykten?

Det er et supert program! (y)

Det er veldig vanlig det, husker jeg tenkte det samme selv, da som liten og undervektig. Men det er som regel veldig få som følger med på akkurat hva DU gjør på senteret, og hvis de gjør det, ja da er de ikke fokusert nok på det de holder på med selv! Du må jo heller tenke at det er flott at du som overvektig faktisk er der, og ikke ligger på sofaen hjemme! Hvis noen har et problem med det, er det strengt talt deres problem og ikke ditt. Det er ikke lett de første gangene, men jeg for min del klarte å heve meg over det og går like tilfreds inn i styrkeavdelingen som om det skulle vært det mest naturlige i verden :) Du fortjener jo å være der du og! Og alle har startet et sted. Mange av de du ser på senteret har kanskje også vært overvektige eller slitt med lignende problemer. Så hvis du klarer å snu tankegangen til at du har et formål med å være her og at de som ser på deg kanskje ikke har det så godt selv, så er mye gjort :)

Klisje kanskje, men:

because you're worth it! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...