Gå til innhold

Nybegynner: MASS gainer eller PROTEINpulver?


Baco

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg er ei jente på 18 år, og jeg vil gjerne opp i vekt. Jeg er en nybegynner når det gjelder kosttilskudd, så jeg lurte på et par ting.

For å øke muskel masse (altså også gå opp i vekt) burde jeg kjøpe og bruke Mass gainer eller protein powder?For jeg snakket med en venn som sliter med å gå opp i vekt, og han anbefalte mass gainer som har 500-1000kcal per shake som det står på bildet.

Men jeg føler ikke at jeg har et veldig stort problem med vektoppgang, og dermed er jeg usikker på om hvilken av disse to jeg burde kjøpe:

tumblr_nm3kwyT44R1ri23rxo1_540.jpgellertumblr_nm3kwyT44R1ri23rxo2_540.jpg

ut i fra næringsinnholdet til Mass gaineren ser jeg jo at mye av det er sukker..

Dersom jeg skulle ha valgt mass gainer, er det slik at jeg vil forsette å gå opp i vekt raskt selv etter å ha sluttet å bruke det? Og er det greit med en prøveperiode på en måned, bare for å komme meg et par kg opp (for å komme til normal vekt), og slutte så begynne med protein?

Og dersom jeg begynner å bruke protein.. når og hvor ofte burde jeg ta meg en shake? Før trening, etter trening? og hva med dager jeg ikke trener? Kan jeg bruke de to produktene samtidig?

Håper på noen svar fra dere som er bedre kjent med dette enn meg! Noen tilleggsinformasjon:

jeg er:

-163cm høy

-veier rundt 47 kg (må opp til minst 52)

-trener 3 ganger i uken, 10-15 min sykkling til opvarming og rundt 40min styrke. (brenner kanskje 400-500kcal i styrketreningen)

-^har prøvd å trene flere ganger enn kun 3 i uken, men blir slitt ut etter noen uker, og må ta meg minst en ukers "pause".. så holder meg til 3 i uken.

-har et ganske sunn kosthold vil jeg si.. prøver også å gjøre den bedre.

post-37233-14441000361546_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann!

ut i fra næringsinnholdet til Mass gaineren ser jeg jo at mye av det er sukker..