Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg står litt stille for tiden. Begynte å trene og spise sunt for ca 2 mnd siden, og har fått noe resultat(10 år siden sist jeg trente). Nå begynner jo sommeren å nærme seg, og vil gjerne komme i mål, men lurer på hva jeg gjør feil.

Litt info: Jente, 25 år, ca 159cm og rundt 54kg. Trener omtrent 5 ganger i uka, minimum 2 timer cardio. Ved styrke trener jeg knebøy, markløft, situps, hip thrust, planke, utfall. Problemet her er vel at jeg ikke har noen program. Den siste uka har jeg forsøkt å telle kalorier og ligge på 1500kcal de dagene jeg trener og 1200 de dagene jeg ikke trener. Maten en dag kan bestå av dette:

-havregryn med bær og chiafrø.

-gresk yoghurt med frukt og bær.

-sunn middag bestående av kjøtt og grønnsaker.

-proteinshake/proteinpannekaker

-speltlomper med magert pålegg.

På lørdagene spiser jeg en litt bedre middag og snacks..

Noen som har tips?

Hilsen nybegynner'n

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/33258-hva-gj%C3%B8r-jeg-feil/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg står litt stille for tiden. Begynte å trene og spise sunt for ca 2 mnd siden, og har fått noe resultat(10 år siden sist jeg trente). Nå begynner jo sommeren å nærme seg, og vil gjerne komme i mål, men lurer på hva jeg gjør feil.

Litt info: Jente, 25 år, ca 159cm og rundt 54kg. Trener omtrent 5 ganger i uka, minimum 2 timer cardio. Ved styrke trener jeg knebøy, markløft, situps, hip thrust, planke, utfall. Problemet her er vel at jeg ikke har noen program. Den siste uka har jeg forsøkt å telle kalorier og ligge på 1500kcal de dagene jeg trener og 1200 de dagene jeg ikke trener. Maten en dag kan bestå av dette:

-havregryn med bær og chiafrø.

-gresk yoghurt med frukt og bær.

-sunn middag bestående av kjøtt og grønnsaker.

-proteinshake/proteinpannekaker

-speltlomper med magert pålegg.

På lørdagene spiser jeg en litt bedre middag og snacks..

Noen som har tips?

Hilsen nybegynner'n

Hei

Vanskelig å gi deg noe råd da du ikke har gitt noe informasjon om de faktiske resultatene, styrke, eventuell progresjon i løft og i nedgang på vekt/målinger med målebånd. Utfra tallene du oppga er du ikke akkurat overvektig. Gi ting litt tid så vil du nok se at fremgangen kommer:)

Hei

Vanskelig å gi deg noe råd da du ikke har gitt noe informasjon om de faktiske resultatene, styrke, eventuell progresjon i løft og i nedgang på vekt/målinger med målebånd. Utfra tallene du oppga er du ikke akkurat overvektig. Gi ting litt tid så vil du nok se at fremgangen kommer:)

Hei! Nå begynte jeg jo på veldig lav vekt i de forskjellige øvelsene. Tar 40kg i knebøy, tar 3 sett ×8. Hip thrust gikk jeg opp til 45kg etterhvert og der bare kjører jeg på til jeg ikke klarer mer, altså null plan. Det samme gjelder forsåvidt alt annet, jeg tar så mange repetisjoner jeg klarer uten noen plan. Jeg har ikke veid meg eller målt siden jeg begynte å trene, men tar bilder for å sammenligne. Nei, er ikke overvektig, men litt småslapp her og der, hehe! Ja, må nok ha mer tålmodighet med ting :)

Annonse

BMR = ca 1340 kcal pr dag

Ingen aktivitet = ca 1600

Trening 5 dager i uka = minst 2000

Basert på tallene du oppgir bør du sannsynligvis opp i vekt, uansett om målet er å stramme opp eller redusere fettprosent aldri så mye. Spis mer!

Takk for svar:) Tror jeg må prøve å oppjustere litt på inntaket, selv om jeg går og er konstant mett på det jeg allerede spiser :p

Takk for svar:) Tror jeg må prøve å oppjustere litt på inntaket, selv om jeg går og er konstant mett på det jeg allerede spiser :p

Hvis du har ligget lavt på kcal over en lengre periode, gå sakte opp, f.eks ved å legge til en håndfull nøtter her og der eller bytt ut alle de magre matvarene med sine normale brødre.

P.s. jeg liker å legge til denne artikkelen. m.dailylife.com.au/health-and-fitness/dl-nutrition/the-1200-calorie-myth-20140303-3404v.html

Hvis du har ligget lavt på kcal over en lengre periode, gå sakte opp, f.eks ved å legge til en håndfull nøtter her og der eller bytt ut alle de magre matvarene med sine normale brødre.

P.s. jeg liker å legge til denne artikkelen. m.dailylife.com.au/health-and-fitness/dl-nutrition/the-1200-calorie-myth-20140303-3404v.html

Takk for tips, litt ekstra nøtter og annet smått her og det skal jeg vel få til om ikke annet! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...