Gå til innhold

Nybegynnerprogram for hjemmetrening - trenger tips


d0ppler

Anbefalte innlegg

Jeg er ute etter et enkelt og bra hjemmeprogram for en nybegynner som skal trene på å bli stor og sterk.

Mitt utstyr er:

- en vektstang (150cm)

- to hantlerstenger

- 4 x 0.5kg vektskiver

- 4 x 1.25kg vektskiver

- 8 x 2.5kg vekstskiver

- 4 x 5kg vektskiver

- 4 x 10kg vektskiver

- Handygym Multifunction

- https://www.youtube.com/watch?v=_3zeZCdqDRgs

Vektskivene passer om hverandre på vektstang og hantlerstang.

Jeg vil helst trene annenhver dag, minst 3 ganger i uka.

Dette er skissen til treningsprogrammet mitt nå:

- Bulgarsk Utfall (lår++)

- Markløft (korsrygg++)

- Chins/hangups (biceps/rygg)

- dumbbell press, både flatt og skrått (bryst)

- Skapular sidehev (skuldre)

- Situps (kjernemuskulatur)

- Frankspress (triceps)

Jeg vil gjerne ha tilbakemeldinger på selve øvelsene jeg har plukket ut, og om jeg bør variere antall reps/ % av 1RM mellom hver uke.

Vil bare presisere at jeg i starten vil prøve å minimere antall forskjellige øvelser, slik at jeg får tid til å lære meg øvelsene skikkelig.

Hva syns dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Ser ut som et greit utgangspunkt dette, ikke så ulikt slik jeg gjorde det når jeg begynte med styrketrening.

Hadde kanskje etter hvert lagt til Goblet squat, som er en kjempegod øvelse for å lære knebøy bevegelsen og for å forbedre beveglighet.

-Enhånds hantelroing på benk er en øvelse som tar godt når en gjør den riktig, og en av mine favoritter.

-Forskjellige pushup-varianter. Supert for kjerne, triceps, bryst, skuldre etc..

Når det gjelder antall reps og slikt er det andre som kan svare mye bedre enn meg, men generelt er variasjon fint, f.eks. annenhver økt tungt og lett. Gjør det enkelt og ikke heng deg for mye opp i prosenter etc, i alle fall ikke i en begynnerfase.

-my 2 cents :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...