Gå til innhold

Teknikkhjelp benkpress!


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg synes dette ser bra ut! Broen mellom rompe og rygg er bra. Løftet følger en fin bevegelse frem og ned mot brystet, og bakover når du presser opp.

Hvis jeg skulle påpekt noe, så tenker jeg du kanskje kunne spent opp mer med beina lenger bak (såfremt du klare å holde føttene i bakken) og bruke beina når du presser (uten å løfte rompa fra benken).

Dessuten ser det ut til at du ikke har presset skulderbladene nok mot hverandre (tucket de ordentlig sammen), men det kan også være kameravinkelen.

God teknikk gir flere kg på stanga og er skadeforebyggende. Fler kg på stanga gjør deg sterkere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dette ser bra ut! Broen mellom rompe og rygg er bra. Løftet følger en fin bevegelse frem og ned mot brystet, og bakover når du presser opp.

Hvis jeg skulle påpekt noe, så tenker jeg du kanskje kunne spent opp mer med beina lenger bak (såfremt du klare å holde føttene i bakken) og bruke beina når du presser (uten å løfte rompa fra benken).

Dessuten ser det ut til at du ikke har presset skulderbladene nok mot hverandre (tucket de ordentlig sammen), men det kan også være kameravinkelen.

God teknikk gir flere kg på stanga og er skadeforebyggende. Fler kg på stanga gjør deg sterkere ;)

Takk for innspill! Jeg kan nok absolutt bli bedre til å bruke beina! Prøver å tenke på skulderbladene og "knekke" stanga, men godt mulig jeg glemmer det litt underveis ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill! Jeg kan nok absolutt bli bedre til å bruke beina! Prøver å tenke på skulderbladene og "knekke" stanga, men godt mulig jeg glemmer det litt underveis ;)

Glemte å kommentere grepsbredden. Det ser ut som du holder ganske smalt? Smalere grep involverer mere triceps, mens bredere grep involverer mer pecs. Bredere grep gir også kortere løftebane, så man kan som regel løfte litt mer ved å holde bredere. Du kan eventuelt prøve deg litt frem. Mange trener jo også forskjellige benkvarianter :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk! Hvordan innroterer jeg på toppen??

Albuene skal peke mer utover. Men sørg for at skulderbladene ikke følger etter; for de skal være klemt ned mot bukselommene.

Albuene skal peke mer fremover i bunnposisjon, men dette gjorde du riktig etter min oppfatning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...