TourDeFat Skrevet 20. mars 2015 Del Skrevet 20. mars 2015 Hei! Jeg er helt ny her og lurte litt på med det markløft og knebøy. Jeg begynte å trene styrke for èn mnd siden ca og har nå siste to ukene begynt på knebøy og i dag markløft. Generelt svak enda, så jeg tar knebøy med vektstang på skuldrene 8x3. Da er det slik at det går fint på det første settet, andre settet begynner jeg å dø på 6.rep og siste runden dør jeg litt fra rep 5. Høres det greit ut? Fortsette sånn? Og markløft. Fikk innlært teknikk i dag og tok 40 kg x5 på 3 sett. Greit første settet, sleit på de to siste rep. på de to siste settene. Bør jeg gå ned litt i vekt? Tusen takk for svar! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeanMachine Skrevet 20. mars 2015 Del Skrevet 20. mars 2015 Hvis det står for eks 8 reps på 3 sett, så løfter du så tungt du klarer for å få til akkurat det. Klarer du for eks 20 kg a 8 reps de første 2 settene, men bare 6 reps på det siste, satser du på 8 reps på alle 3 settene neste gang. Da vet du at du neeesten klarer 8 x 3, og spiser du og restituerer deg til neste gang du skal trene akkurat det, går det nok finfint Var det det du lurte på? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurelius Skrevet 21. mars 2015 Del Skrevet 21. mars 2015 At man dør litt under tunge /slitsomme runder med markløft og knebøy er helt naturlig. Dette skjer med alle. En fin måte å holde døingen til et minimum er ved å ta gode pauser, og ikke begynne påån igjen før man føler man er klar. Ellers blir jo kroppen sliten når man tar mange repetisjoner,helt å forvente (: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.