Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er helt ny her og lurte litt på med det markløft og knebøy.

Jeg begynte å trene styrke for èn mnd siden ca og har nå siste to ukene begynt på knebøy og i dag markløft. Generelt svak enda, så jeg tar knebøy med vektstang på skuldrene 8x3. Da er det slik at det går fint på det første settet, andre settet begynner jeg å dø på 6.rep og siste runden dør jeg litt fra rep 5. Høres det greit ut? Fortsette sånn?

Og markløft. Fikk innlært teknikk i dag og tok 40 kg x5 på 3 sett. Greit første settet, sleit på de to siste rep. på de to siste settene. Bør jeg gå ned litt i vekt?

Tusen takk for svar! :)

Fortsetter under...

Hvis det står for eks 8 reps på 3 sett, så løfter du så tungt du klarer for å få til akkurat det. Klarer du for eks 20 kg a 8 reps de første 2 settene, men bare 6 reps på det siste, satser du på 8 reps på alle 3 settene neste gang. Da vet du at du neeesten klarer 8 x 3, og spiser du og restituerer deg til neste gang du skal trene akkurat det, går det nok finfint :)

Var det det du lurte på? :)

At man dør litt under tunge /slitsomme runder med markløft og knebøy er helt naturlig. Dette skjer med alle.

En fin måte å holde døingen til et minimum er ved å ta gode pauser, og ikke begynne påån igjen før man føler man er klar. Ellers blir jo kroppen sliten når man tar mange repetisjoner,helt å forvente (:

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...