Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg vil gå ned i vekt, OG bli sterkere og i bedre fysisk form.

Pr i dag er jeg 102kg/167cm/kvinne

Trener styrke tre ganger i uka. Haaaater cardio, men varmer opp et kvarter på mølla.

Har en relativt aktiv jobb (går fra 6000 til 10000 skritt på en vakt) i tillegg til endel tunge løft osv. Ellers ikke voldsomt aktiv.

Å gå ned i vekt er ikke noe problem, gikk ned 25 kilo i fjor uten trening. Men lå da på 1500'ish kcalorier uten å trene annet enn sporadisk.

Kostholdet har jeg grei kontroll på, tror jeg, men veldig usikker på hva jeg bør ligge på som et utgangspunkt.

Spiser rundt 1800 pr dag de dagene jeg har logget.

Er det greit, eller lite for å både bygge muskler OG miste fett OG ha energi til jobb og familie?

En vanlig dag ser slik ut:

Frokost:

1dl Havregryn

1dl yoghurt naturell

1 dl Styrk melk

Jordbær, bringebær og blåbær

2x Multivitamin m omega 3 og 6

Lunsj:

1/2 boks mager cottage Cheese med enten 2ss lett syltetøy, eplebiter, bær, eller er par skiver skinke og krydder.

Middag:

Laks, torsk, karbobadedeig, kylling som basis og masse grønnsaker. Styrer unna mer enn høyst nødvendig med fett og ost, sauser etc

Kvelds:

Grovt Rundstykke m variert pålegg og endel grønnsaker, salat, tomat, paprika, agurk, avokado (Max 1/2 om dagen)

Er jeg sulten mellom måltidene knasker jeg ei gulrot, eller 10 pistasjenøtter (mindre kcal enn mandler).

Drikker kun vann eller vann med funlight, og et stort glass (4dl) til måltidene.

Har logget og veid slavisk i perioder, og tar nå småkontroller innimellom, så mener jeg har grei oversikt.

Men kommenter gjerne/ kom med forslag til både bra og dårlig :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/33112-hvor-mye-b%C3%B8r-jeg-spise/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat DETTE har jeg gjort i Ca 14 dager, så det er tidlig å si noe om. Vekta har gått OPP for så å ned igjen til start.

1500 kcal om dagen vet jeg funker, men sa har jeg ikke energi til trening, og er sur som ei padde. Så akkurat det er ingen god ide, selv om jeg går ned. Mye ned. Opptil 2kilo i uka gikk jeg ned på det.

Men føler meg energisk, og mett på det over. Men er usikker på om det blir riktig. Om jeg mangler noe, får for mye av noe etc. :) joda, jeg vil ned, med det skal være på den rette måten.

Lunsj:

1/2 boks mager cottage Cheese med enten 2ss lett syltetøy, eplebiter, bær, eller er par skiver skinke og krydder.

Jeg personlig hadde byttet ut CC mager med orginalen (og da spist en hel boks hvis dette er alt du har til lunsj) og byttet syltetøyet ut med bær, det er litt med fett i orginalen, men mager erstatter bare fettet med karbohydrater...

;)

Og gi planen din litt tid, ikke stress...(y)

Jada, ønsker å gå ned 05-1 kg i uka. Bare det går NED hehe... Har som sagt gått ned endel i fjor, de kiloene gikk FORT. For fort sånn egentlig. Nå vil jeg fortsette i en stil jeg kan holde, som ikke er en kjapp kur men hverdag.

Det med cottage cheesen visste jeg ikke, da blir det vanlig type neste gang. Men altså, en hel boks?!

Det tror jeg ikke jeg greier å spise på en gang. En halv er mer enn nok.

Annonse

Jada, ønsker å gå ned 05-1 kg i uka. Bare det går NED hehe... Har som sagt gått ned endel i fjor, de kiloene gikk FORT. For fort sånn egentlig. Nå vil jeg fortsette i en stil jeg kan holde, som ikke er en kjapp kur men hverdag.

Det med cottage cheesen visste jeg ikke, da blir det vanlig type neste gang. Men altså, en hel boks?!

Det tror jeg ikke jeg greier å spise på en gang. En halv er mer enn nok.

Hehe, mente den lille Orginale som bare er 250 g i forhold til mager som er 420g...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...