Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hvor fort/ofte øke i vekt på vektstang ?(om noen forstod den)

Har stang og vektskiver hjemme,som vi kan ha 63kg på,evt mer.det er jeg usikker på.

La oss si jeg nå har 13,5kg på+vekt av selve stangen(nybegynner,kjenner jeg har kapasitet til mer!) hvordan vet jeg når jeg kan legge på mer vekt og hvor mye? Kan det bli for tungt? Hvor bør fokuset ligge får og få mest og best utbytte?

Jeg er ikke undervektig,og langt ifra overvektig.end of story ..

Min bagasje er spiseforstyrrelse (,som ikke skal diskuteres her☺️)Dette er under god kontroll og behandling hos profesjonelle ,og jeg er ikke klar for og koble inn mat/kosthold inngående,enda,. Men dette jobbes med all day long,det vet de som har vært borte i problematikken selv. Det er igrunn styrketrening i seg selv,på sin egen måte.

Fortsetter under...

Når du klarer så mange repetisjoner du har som "mål". Hvilke øvelser gjør du? Følger du et program?

Eneste jeg skal påpeke ang mat, trening og spiseforstyrrelser er at du må spise NOK mat. Skal du bli sterkere må kroppen få nok næring slik at den får sjansen til å bygge muskler og restituere seg ordentlig. + nok hvile!

Problemet er ikke for lite mat,det er nok nok,.men sammensetningen er nok ikke optimal,.. Kunne godt tenkt meg tips og sånt der og,men må komme litt videre i hodet først,slik at det henger med og ikkje blir sykelig opptatt av sunnhet og sånt,. Viljen er mer enn nok til stede, men dette skal bli en varig endring ..

Øvelser jeg bruker mye er:

-knebøy med strikk

-bulgarsk utfall ,teknikken kommer seg sakte men sikkert,.bruker som regel ikke vekter,av og til.

-knebøy med vekter

-planken

-sideplanken

-rygghev(ligge på magen og bøye(presse?)overkroppen opp og bak mens beina heves litt..(litt dårlig forklart)

-ligge på benk og løfte manualer /stang opp og ned(i mangel på hva øvelsen egentlig heter)

-negativ pull-up

Blant annet dette da,men kom gjerne med tips om gode øvelser som lett kan gjøres hjemme☺️

Fokuset mitt har lagt på økt styrke i kjernenuskelatur,og der kjenner jeg god fremgang,og økt styrke i armer og bein.

Er Sååå klar for en forandring for livet,og motivasjonen har aldri vært så stor som den er nå☺️

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...