Emerjådd Skrevet 28. februar 2015 Del Skrevet 28. februar 2015 Heisann Fitnessbloggen! Jeg har til nå vært en flittig bruker av Treningsforum, men aktiviteten er ikke like høy som her. Syntes det er mye mer å lese om å se her inne enn på Treningsforum .. Så lurer på om jeg skal bruke Fitnessbloggen jeg altså! Jeg har prøvd og feilet som alle andre, og her er en slags portefølje fra 2013 og utover. Jeg har ALDRI vært så nærme den kroppen jeg alltid har hatt lyst på. Fra jeg var 12-13 år så begynte jeg å legge på meg, var syltynn når jeg var liten. Dårlig kosthold, røyking og ingen trening i et par år til "ca" nå setter sine spor. Jeg har nå lyst til å prøve å få hakket smalere midje, og er motivert for å fortsette frem mot sommeren, hvor jeg har lyst til å bygge mer muskler. Bygde mye muskler før, men har mistet mye, samt at jeg løftet tyngre jeg gjør nå, noe som ikke er spesielt rart. Litt info; VEKT OG PROSENT I DAG 19 år 186 cm høy 84.3 kg Fettprosent, vekt og oksygenopptak: 14/05/2013: 27.9% - 23/8/2013: 26.4% 101.6 kg 16/9/2013: 24.7% 101.6 kg 16/10/2013: 23.1% 101.8 kg 18/11/2013: 22.3% 103 kg Nytt år, nye muligheter: 14/01/2014: 23.8% 100.8 kg 16/02/2014: 18% 98.1 kg (tvilsomt?) 16/03/2014: 15.8% 94.6 kg 13/04/2014: 15.8% 93.7 kg 17/08/2014: ? 100.4 kg 24/08/2014: 24,9% 98.8 kg 1/09/2014: 25,6% 98.4 kg 1/10/2014: 22,6% 95,6 kg 4/11/2014: ? 93,0 kg 12/11/2014: 16,8% 91,5 kg 55ml /min/kg 29/12/2014 88.8 kg 2015: 14/01/2015: 84.3 kg +bilder 17/01/2015: 14,6% 84.8 kg 43,3ml /min/kg (må være feil). - Midjemål 94,5cm +bilder Som dere ser har jeg gått fra 100.4 kg til 84.3 kg, og droppet ca 10% kroppsfett fra august. Det vil si et halvt år. Er forsåvidt fornøyd med resultatet, da jeg har vært svært målrettet og unngått mye sosiale happeninger. For min del har det hatt sine ulemper, men jeg har veldig lyst til å ikke kvie meg når jeg tar av meg på overkroppen. Det har plaget meg så mange år, og jeg har sikkert gått glipp av en del på grunn av dette. Har egentlig mealpreppet og ikke spist noe utenom kostholdsplanene mine siden september/oktober. Skeier ut med spisedager(som tar helt av), gjerne hver 2-3 uke. Men nå i det siste har det blitt nesten hver helg, fra sånn ca kl 18 og utover på lørdagen. Jeg har begynt å miste litt motivasjon og jeg føler at kostholdet mitt og planene mine setter stopper for det sosiale livet mitt. Ikke drikker jeg noe særlig lenger heller, og da blir det enda dårligere på den sosiale fronten. Har kanskje lyst på en litt mer fleksibel diett. Men vet jeg må være svært streng nå fremover for å oppnå ytteligere nedgang. Nå om dagen kjører jeg Stronglifts 5x5, men det største problemet mitt nå er jo at jeg stangnerer og har ikke nok energi til å løfte tyngre. Også må jeg tenke over hva jeg virkelig ønsker nå, og det er å få bort det resterende. Det jeg mener med resterende er fettet på hoftene spesielt, og gjerne magen. Ellers er kroppen min ganske bra nå. Det jeg er veldig usikker på nå, er hva jeg burde gjøre videre. Jeg har lyst til å trene styrke, men har samtidig blitt veldig glad i å løpe/gå turer, trener også boksing 1-2 ganger i uka. Hvordan jeg skal sette opp ny diett/plan og treningsprogram er det jeg er mest usikker på nå. Vet at Stronglifts 5x5 er et bra program når man skal øke i styrke på baseøvelsene, men det stangerer nå som det begynner å bli ganske tungt. Kunne tenkt meg å kjøre baseøvelser selvfølgelig på et annet program, men med såpass økning som det er i programmet passer det ikke til målet mitt. Kort og greit så ønsker jeg bare å brenne bort resten av fettet, for så å øke inntaket mitt i sommer og begynne å bygge da(så rart tenker du nå... Hvordan burde kostholdet mitt se ut nå? Har planene jeg har brukt, kan kanskje legge ut de. Ligger på 2300kcal, 270g protein, 170g karbo og 50g fett på treningsdager blant annet. Kanskje ikke optimalt, men det har da funket. Skal sies at jeg har blitt svært opptatt av mealprep og har gjort dette lenge nå og det fungerer, men har ikke spist middag med familien i en hverdag på veeeldig lenge nå. Men det er jo heller ikke så rart når jeg jobber på kveldene som oftest. Etterhvert kan jeg jobbe på dagen(fra april). Det skal bli deilig. Okay, dette ble kanskje mye og uoversiktlig, men nå har jeg hvertfall fått luftet tankene mine! Håper noen forstår hvor jeg står nå. Og hva jeg vil videre, men hvordan skal jeg få til det jeg vil videre? Setter stor pris på hjelp, hilsen en litt fortvilet Emerjådd (Bilder fra 17.aug til feb15, tatt før frokost) Sephania, Morel og Aurelius 3 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/32952-videre-vektnedgang/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajohan Skrevet 28. februar 2015 Del Skrevet 28. februar 2015 Velkommen Imponerende å se hva du har fått til så langt, lykke til videre! Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/32952-videre-vektnedgang/#findComment-1120010 Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrkHoel Skrevet 28. februar 2015 Del Skrevet 28. februar 2015 Bra framgang så langt! Det jeg spesielt beit meg merke i var det skyhøye proteininntaket ditt. Du spiser seriøst omtrent 100 g gram mer enn hva som er nødvendig, og da tenker jeg og at det ikke er noe rart at du sliter med "binging" i helgene da du snevrer inn karbohydrat-/fettmengden din undøvedig mye pga overdrevent inntak protein. Du burde først justere makroene dine: - Protein: ca. 2 g/kg - 170-180 g - Fett: ca 1 g/kg - 80-90 g - resten karbs Prøv dette før du eventuelt justerer noe mer ned på kcal. Aurelius og Eminator 2 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/32952-videre-vektnedgang/#findComment-1120042 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emerjådd Skrevet 28. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2015 Velkommen Imponerende å se hva du har fått til så langt, lykke til videre! Takk for det! Bra framgang så langt! Det jeg spesielt beit meg merke i var det skyhøye proteininntaket ditt. Du spiser seriøst omtrent 100 g gram mer enn hva som er nødvendig, og da tenker jeg og at det ikke er noe rart at du sliter med "binging" i helgene da du snevrer inn karbohydrat-/fettmengden din undøvedig mye pga overdrevent inntak protein. Du burde først justere makroene dine: - Protein: ca. 2 g/kg - 170-180 g - Fett: ca 1 g/kg - 80-90 g - resten karbs Prøv dette før du eventuelt justerer noe mer ned på kcal. Har hatt ganske høyt proteininntak ja, og har flere ganger tenkt på å nedjustere det. Lå på det samme da jeg veide over 100 kg, men da er det litt mer realistisk kanskje. Skjønner. Si jeg legger meg på 180g protein, 80g fett. Deretter resten karbohydrater, men hvor mye tenker du? Du tenker kanskje resten av kaloriene skal fylles med karbohydrater. Kunne tenkt meg å spise noe mer "normalt" nå, som brød eller knekkebrød. Men vet ikke alltid hvordan jeg skal regne ut alt. Veie brødskiva? En dag for meg er 80gr havregryn, 2dl skummet melk, 1 shake Gourmet-Pro / meal-pro med 30g havregryn eller overnight oats(60g havregryn, 2dl melk, 1dl mager kesam). Til lunsj blir det proteinvafler, eller 200g karbonadedeig, speltlomper. Middag er 250g kylling, 50g ris og 300g brokkoliblanding. Eller 200g ørret/torsk. Kveldsmat er 2 egg og en rugsprø. Mellommåltid er en Goodlife bar/mager kesam eller Cottage cheese/en shake. Etter trening tar jeg alltid en shake. Ligger på litt under 2000 kcal på fridager, 2200 kcal på dager uten styrketrening og 2300 kcal på dager med trening. Har blitt veldig opptatt av å få i meg fisk også, og føler at jeg må mealpreppe alt.. Vet ikke helt hvor jeg skal begynne nå. Vil ha litt mer fleksibilitet, prøver å beskrive det men ikke så lett gitt. Det er klart jeg må få kostholdet på sin rette plass, men hvordan tenker folket om treningen? Tung styrketrening tærer veldig på kroppen min nå merker jeg. Mest lyst til å øke i styrke etter å ha blåst vekk et par kg fett til:) Høres litt dumt ut men det er ønsket! Tusen takk for all hjelp! Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/32952-videre-vektnedgang/#findComment-1120089 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emerjådd Skrevet 3. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2015 Bra framgang så langt! Det jeg spesielt beit meg merke i var det skyhøye proteininntaket ditt. Du spiser seriøst omtrent 100 g gram mer enn hva som er nødvendig, og da tenker jeg og at det ikke er noe rart at du sliter med "binging" i helgene da du snevrer inn karbohydrat-/fettmengden din undøvedig mye pga overdrevent inntak protein. Du burde først justere makroene dine: - Protein: ca. 2 g/kg - 170-180 g - Fett: ca 1 g/kg - 80-90 g - resten karbs Prøv dette før du eventuelt justerer noe mer ned på kcal. Resten karbs vil si? Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/32952-videre-vektnedgang/#findComment-1120998 Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrkHoel Skrevet 4. mars 2015 Del Skrevet 4. mars 2015 Resten karbs vil si? De kaloriene du sitter igjen med fra kaloribudsjettet ditt når fett og proteiner er trukket fra. Finn total kcal, trekk fra kcal fra fett og proteiner. x antall kcal / 4 = antall gram karbohydrater Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/32952-videre-vektnedgang/#findComment-1121032 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emerjådd Skrevet 10. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2015 De kaloriene du sitter igjen med fra kaloribudsjettet ditt når fett og proteiner er trukket fra. Finn total kcal, trekk fra kcal fra fett og proteiner. x antall kcal / 4 = antall gram karbohydrater Skjønner, takk. Har lyst til å prøve meg med Biorytmedietten, men veldig usikker på hvor jeg skal starte. Har satt opp en 1 ukes plan nå med generelt underskudd og prøver å finne en treningsform som passer til dette. Har da hele denne uken og hele neste uke til å tilpasse ny matplan mot Biorytmedietten. For det er jo faktisk om kvelden karbosuget kommer. Gode forslag på oppsett? Svært "sjeldent" spørsmål...... Denne uka er jeg sykmeldt og er ganske syk, passer på å holde meg i underskudd/vedlikehold Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/32952-videre-vektnedgang/#findComment-1123080 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.