Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg ønsker å gå ned i vekt, og forbrenner (ifølge diverse kalkulatorer) 3000 kcal om dagen. I den forbindelse lurer jeg på om det vil ødelegge for vektnedgangen at jeg spiser 1500 kcal hver dag, bortsett fra fredag og lørdag der jeg spiser/ drikker 2700 kcal. Dette vil gi et ukesunderskudd på ca 7000 kcal i uka, som tilsvarer 1 kg.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/32889-lite-kalorier-i-ukedager-mye-i-helgene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som nevnt - teorien er god og kan fungere, men i praksis avhenger det av flere faktorer som kan påvirke gjennomføringen og resultatet

- hvor mye du har å ta av

- aktivitetsnivå

- døgnrytme og søvnkvalitet

- sultfølelse og evt søtsug/cravings

- matvarevalg

Så lenge du trives, får i deg næringsstoffene du trenger, ikke går rundt sulten og har energi så er det null problem å spise slik

Personlig mener jeg ett underskudd på 7000 kalorier i uka er litt for mye, og ville lagt meg på ett lavere underskudd.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...