Gå til innhold

Betennelse lingende plager i underarm.


Helmsley

Anbefalte innlegg

Hei folkens, jeg har den siste tiden hatt en skade som går meg på nervene. Jeg har antagelig fått en betennelse i underarmen pga overbelastning i følge naprapaten min. Dette her kommer fra slag på sekk/pads under kickboksing trening. Det jeg ikke forstår er at jeg har drevet meg Boksing/Kickboksing ganske seriøst i nærmere 7 år og aldri hatt problemer med dette før.

På toppen av faenskapen så fikk jeg en strekk i samme område idag i andre armen når jeg boksa litt på sekken, til tross for at jeg varma godt opp. Verdt å nevne at jeg har hatt nærmere et år fravær fra kickboksinga pga en knee skade, og er først den siste tiden jeg har begynt å kjøre på igjen. Så det kan jo selvfølgelig være en faktor. Så jeg lurer på om noen her har erfaring med dette, og veit hva jeg må gjøre for å forebygge det. Jeg skal snart gjøre comeback i ringen, så dette passer veldig dårlig. Takker for svar på forhånd.

10363547_10153150983014365_1214824435379795753_n.jpg?oh=4d0dcfd3e89b9ddd76e68bc9bf477b43&oe=55948D70&__gda__=1435775901_cb42376ece2e94a57135efa71af08453

Problem området er innringet i rødt.

Uttrykksikonet smile

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Irritasjon i brachioradialis er ganske vanlig. Jeg finner den ofte problematisk sammen med svake ekstensorer i håndleddet og fingre (spesielt ytre extensor), samt svakheter i supinator/pronator i underarmen.

Jeg har ikke tid til å forklare alle øvelser akkurat nå, men du kan søke styrkeøvelser for følgende muskler på google

*Alle hånd og fingerextensorer (google wrist extension exercise), husk å extendere dem likt og jevnt. Ofte er extensor carpi ulnarius svakest.

*Pronator teres exercise

*Wrist supination exercise

Prøv dette i første omgang. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Irritasjon i brachioradialis er ganske vanlig. Jeg finner den ofte problematisk sammen med svake ekstensorer i håndleddet og fingre (spesielt ytre extensor), samt svakheter i supinator/pronator i underarmen.

Jeg har ikke tid til å forklare alle øvelser akkurat nå, men du kan søke styrkeøvelser for følgende muskler på google

*Alle hånd og fingerextensorer (google wrist extension exercise), husk å extendere dem likt og jevnt. Ofte er extensor carpi ulnarius svakest.

*Pronator teres exercise

*Wrist supination exercise

Prøv dette i første omgang. :)

Takk for tips!! Dette skal jeg prøve :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...