Gå til innhold

Mat/drikke/kosttilskudd før,under og etter trening (ny metode)


Edmha

Anbefalte innlegg

Hei

Dette kan vel gå både under mat og under kosttilskudd. Jeg er veldig glad i T-nation og mener at de som skriver der er kompetente folk (de finnes alltid unntak). Kommer over en artikkel som jeg syns var veldig spennende og ville høre hva dere andre mener om det:

http://www.t-nation.com/supplements/what-you-dont-know-about-workout-supplementation

Jeg har jo (som de fleste andre) gått for metode 1, men syns metode 2 høres veldig spennende ut og har lyst å teste det ut bare for å se hvordan det fungerer. Man skal selvfølgelig ta alt med en klype salt og jeg tviler på at det er så bra som han prøver å gjøre det til, og vet selvfølgelig at det er litt PR. Det er noen ord jeg ikke forstår helt så fint om dere kan hjelpe til der. Eksempler er alltid supert!

1. Hva er "easily digested functional carbs"? Mener han raske? Siden han spiser 45 min før

2. Hva er "unique di- and tripeptides"?

Takk for meg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hele artikkelen er en eneste stor sales pitch IMHO. Det betyr ikke at innholdet i teksten ikke kan ha noe for seg, jeg ville bare prioritert de viktigste faktorene først. Dvs. trening, mat, søvn, restitusjon. Kosttilskudd er i beste fall prikken over i-en.

Det desidert viktigste med tanke på kosthold er at man får i seg tilstrekkelig med næring i løpet av dagen. Hvordan og når dette fordeles er mindre viktig, så fremt man ikke forbereder til konkurranse og har veldig lav fettprosent. Se denne oversikten basert på informasjon fra Alan Aragon:

nutrient-timing-chart-alan-aragon-jpg.134836

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele artikkelen er en eneste stor sales pitch IMHO. Det betyr ikke at innholdet i teksten ikke kan ha noe for seg, jeg ville bare prioritert de viktigste faktorene først. Dvs. trening, mat, søvn, restitusjon. Kosttilskudd er i beste fall prikken over i-en.

Det desidert viktigste med tanke på kosthold er at man får i seg tilstrekkelig med næring i løpet av dagen. Hvordan og når dette fordeles er mindre viktig, så fremt man ikke forbereder til konkurranse og har veldig lav fettprosent. Se denne oversikten basert på informasjon fra Alan Aragon:

nutrient-timing-chart-alan-aragon-jpg.134836

Skjønner hva du mener. Og jeg er forsåvidt enig med deg, men er litt interessert i den delen som gjelder hvordan du kan gi kroppen din den beste forutsetning før du skal trene sånn at du kan prestere 100% når du faktisk trener. Hva du spiser etter trenning er jo ikke relevant for hvordan du presterte når du trente, men det er relevant for byggeprosessen som skjer etter treningen. Hvis du skjønner hva jeg mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...