Linjemannen Skrevet 11. februar 2015 Del Skrevet 11. februar 2015 Altså - rævsmertesyndrom er ikke en medisinsk term eller diagnose, mer er det et oppkonstruert begrep for en symptomatisk lidelse som best kan betegnes som smerter i ræven etter for mye, for intens eller for hyppig utført knebøy og/eller markløft. Setter smerten seg i begge rævballer så er en "home free", men om det setter seg på kun ene siden, da kan en være ute å kjøre... Selv har jeg stiftet bekjentskap med dette ved flere tidligere anledninger og da med smerten likelig fordelt over hele rævva. På mandag bommet jeg en bøy på 180 kg og var fin - men våknet i går opp med et tiltagende rævsmertesyndrom lokalisert på høyre side. Det ble mer og mer outrert i løpet av kvelden og natta ble preget av urolig søvn grunnet dette. Våknet i morges, stiv som en fjøl (neida, ikke sånn, joda, sånn også, neida, joda... ) og krøket meg avgårde på jobb. Så hva er poenget? Jo - det å sitte, som jo regnes som noe av det verste en kan bedrive her i verden, det er faen meg ikke så dumt! Har sittet og klimpret på tastaturet i tre timer og rævsmertesyndromet er nå så godt som borte! Har reist meg opp og sjekket - det synes som om alt er i sin skjønneste orden. Har ennaå ikke tatt den ultimate testen - som er at hvis du nyser med rævsmertesyndrom, så vil du umiddelbart få beskjed om at du er i ferd med å bli drept i den rævsmerteinfiserte rævballen. Har prøvd å fremprovosere litt nysing, men ikke helt lykkes enda - men om jeg består den testen, så er det klart for en runde med markløft i dag! TLDR: Har du vondt i rumpa etter bøy og mark - prøv å sitt på en kontorstol noen timer. Dette er selvsagt legevitenskapelig dokumentert. Nå. Aurelius, Natalie, Maxwell og 2 andre 5 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/32789-r%C3%A6v-smerte-syndrom/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maxwell Skrevet 11. februar 2015 Del Skrevet 11. februar 2015 Altså - rævsmertesyndrom er ikke en medisinsk term eller diagnose, mer er det et oppkonstruert begrep for en symptomatisk lidelse som best kan betegnes som smerter i ræven etter for mye, for intens eller for hyppig utført knebøy og/eller markløft. Setter smerten seg i begge rævballer så er en "home free", men om det setter seg på kun ene siden, da kan en være ute å kjøre... Selv har jeg stiftet bekjentskap med dette ved flere tidligere anledninger og da med smerten likelig fordelt over hele rævva. På mandag bommet jeg en bøy på 180 kg og var fin - men våknet i går opp med et tiltagende rævsmertesyndrom lokalisert på høyre side. Det ble mer og mer outrert i løpet av kvelden og natta ble preget av urolig søvn grunnet dette. Våknet i morges, stiv som en fjøl (neida, ikke sånn, joda, sånn også, neida, joda... ) og krøket meg avgårde på jobb. Så hva er poenget? Jo - det å sitte, som jo regnes som noe av det verste en kan bedrive her i verden, det er faen meg ikke så dumt! Har sittet og klimpret på tastaturet i tre timer og rævsmertesyndromet er nå så godt som borte! Har reist meg opp og sjekket - det synes som om alt er i sin skjønneste orden. Har ennaå ikke tatt den ultimate testen - som er at hvis du nyser med rævsmertesyndrom, så vil du umiddelbart få beskjed om at du er i ferd med å bli drept i den rævsmerteinfiserte rævballen. Har prøvd å fremprovosere litt nysing, men ikke helt lykkes enda - men om jeg består den testen, så er det klart for en runde med markløft i dag! TLDR: Har du vondt i rumpa etter bøy og mark - prøv å sitt på en kontorstol noen timer. Dette er selvsagt legevitenskapelig dokumentert. Nå. Sitte er bra statisk tøyning av Setemusklene Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/32789-r%C3%A6v-smerte-syndrom/#findComment-1114296 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.