Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hey :)

Har hanglet litt med denne forkjølelsen som går for tiden :) Noen dager sengeliggende og hanglet lenge. Alt i alt har jeg ikke trent på 2 uker. Har ikke spist bra i perioden, så har gått ned en del i vekt. Og føler meg svak ;)

Hvordan pleier dere og gjøre etter sykdom? Deloder dere vektene, eller bare dunker på det samme dere trente med før?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/32765-deloder-dere-etter-sykdom/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uten å snakke for andre enn meg, så er det vel vanskelig å kjøre like tungt, og harde økter som før man ble syk,så det kan vel være greit å starte pent de første øktene :)

Vektnedgang og sykdom gjør noe med formen på trening, ihvertfall for min egen del ;)

Hey :)

Har hanglet litt med denne forkjølelsen som går for tiden :) Noen dager sengeliggende og hanglet lenge. Alt i alt har jeg ikke trent på 2 uker. Har ikke spist bra i perioden, så har gått ned en del i vekt. Og føler meg svak ;)

Hvordan pleier dere og gjøre etter sykdom? Deloder dere vektene, eller bare dunker på det samme dere trente med før?

Av erfaring vet jeg det funker best for meg å ta det litt roligere etter et sykdom/skade- opphold. Når du ikke har trent på 2uker, så blir du sannsynligvis ganske støl om du kjører på som før. Når du i tillegg har gått ned i vekt og føler deg svak, så er du sannsynligvis blitt litt svakere også, selv om det sannsynligvis bare er snakk om CNS tilpasning og vannvekt/trykk i muskulaturen. Dermed blir de gamle vektene relativt sett tyngre enn de var før oppholdet.

Så hadde det vært meg, så hadde jeg kjørt en 2-3 lettere økter med større hopp enn vanlig, inntil en er tilbake på gamle arbeidsvekter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...