Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Visste ikke hvordan jeg skulle formulere tittelen, men her er problemet.

Jeg kjører 16kg i manual-curl pr arm, og skal nå øke. Problemet er at jeg føler 18kg er for mye å øke til, og de har ikke 17kg-manualer på senteret. Hva kan jeg legge til vekt som er 1kg, slik at jeg får 17kg?

Fortsetter under...

Ikke bare KG du trenger og øke i for og ha progresjon, øk reps, mindre pauser, mer konsentrert og flere sett osv er også noe du kan gjøre for og ha progresjon. Nå er ikke curl det man øker mest i heller, men langt ifra den viktigste øvelsen heller ;)

Annonse

Bli sterkere i andre rygg-øvelser, chins/pullups, roing, osv :)

Armene mine begynte ikke og vokse før jeg isolerte de bedre, funker fint med bare rygg øvelser i starten - men etterhvert er det flere som vil trenge litt ekstra stress for og få de til og vokse :)

Trener en biceps-øvelse og en triceps-øvelse 4 ganger i uka (i tillegg til andre muskler), med forskjellige øvelser for hver dag.

Kjører hantelcurl (15 SMSN), curl med ez-stang (15 SMSN), curl bayesian (20-25+5-6reps), curl reversed ez-stang (20-25+5-6reps), en øvelse for hver dag.

Jeg ønsker egentlig fortsette å kjøre opplegget som det er nå, har program fra webcoaching. Derfor jeg bare lurte på hva jeg kunne gjøre for å legge på vekt slik at det blir 17kg per arm, istedetfor en økning på 2kg til 18kg.

Endret tittelen på tråden til et litt bedre forklaring på hva jeg mente :)

Trener en biceps-øvelse og en triceps-øvelse 4 ganger i uka (i tillegg til andre muskler), med forskjellige øvelser for hver dag.

Kjører hantelcurl (15 SMSN), curl med ez-stang (15 SMSN), curl bayesian (20-25+5-6reps), curl reversed ez-stang (20-25+5-6reps), en øvelse for hver dag.

Jeg ønsker egentlig fortsette å kjøre opplegget som det er nå, har program fra webcoaching. Derfor jeg bare lurte på hva jeg kunne gjøre for å legge på vekt slik at det blir 17kg per arm, istedetfor en økning på 2kg til 18kg.

Endret tittelen på tråden til et litt bedre forklaring på hva jeg mente :)

Kjøp håndleddsvekter fra XXL.

Da kan du øke fra 0,5-1 kg.

De koster ikke mye.

Du kan også kjøpe små vektskiver (fra ebay eksempelvis) og feste med mini-bands.

post-2892-14440997254935_thumb.png

Dette er spørsmål du fint kan stille til din coach (benjamin?).

(PS. Siden du bruker SMSN kan du øke til 18 kg hantler og ta færre reps per sett. Det er intensjonen med å bruke SMSN. Eks.: 16 kg x 6, 6, 6 --> 18 kg x 4, 4, 4, 4)

Kjøp håndleddsvekter fra XXL.

Da kan du øke fra 0,5-1 kg.

De koster ikke mye.

Du kan også kjøpe små vektskiver (fra ebay eksempelvis) og feste med mini-bands.

[ATTACH=full]158108[/ATTACH]

Dette er spørsmål du fint kan stille til din coach (benjamin?).

(PS. Siden du bruker SMSN kan du øke til 18 kg hantler og ta færre reps per sett. Det er intensjonen med å bruke SMSN. Eks.: 16 kg x 6, 6, 6 --> 18 kg x 4, 4, 4, 4)

Jeg tenkte å spørre Benjamin ja, eneste grunnen til at jeg ikke gjorde var at jeg tenkte jeg fikk kjappere svar her :) Regner ikke med at Benjamin sitter foran pcen en lørdags kveld og svarer på alle spørsmål, og at sjansen for å få svar før trening derfor var større om jeg spurte her. Har forsåvidt snakket med han om SMSN nå, så fått svar på en del :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...