Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er 1.65 og veier rundt 90 kg.(vekta er utelukkende pga fett) Har lagt stor vekt på å være mye aktiv siden november.

Har 3-4 styrkeøkter i uken, jogger 10-20 minutter 5-6 dager (jobber enda med å forbedre kondisen, ettersom jeg ikke var i stand til å gå opp trappa for 3 måneder siden). I tillegg til dette varierer jeg mellom sykling, aerobic, gåturer og dansing. Gjør yoga kver dag. Trener bare når jeg føler overskudd og energi til det, prøver å lytte til kroppen så godt jeg kan.

Tenker at feilen kanskje kan ligge i kostholdet, siden jeg ikke har vært for streng her. Spiser helst ren mat i moderate mengder. Spiser meg aldri mett, og føler kun sult når jeg står opp om morgenen. Ligger generelt et sted mellom 1500 til 2000 kcal daglig, prøver å holde meg på 1700.

En generell dag ser slik ut:

- Havregrøt kokt med vann, usukret eller to knekkebrød med kjøttpålegg. Elsker å benytte juicemaskin, så lager ofte et glass med gulrot, tomat, ananas, spinat og lignende.

- Drikker vann eller usukret te. Har en liten lunsj bestående av egg eller en mindre variant av det jeg pleier ha til frokost.

Mellommåltid før middag er enten selvlaget juice, hvor jeg bruker mest mulig grønnsaker, en liten tine yoghurt eller en grønnsak eller frukt. Noen ganger lager jeg en proteinshake.

Til middag har jeg somregel fisk/kjøtt/fugl med kokte grønnsaker/salat. Til tider bittelitt ris eller en potet. Spiser også gryteretter og supper laget fra bunn av.

Ser selv at jeg spiser svært lite proteiner, og ganske mye karbohydrater. Er verken glad i kjøtt eller kylling, og har vanskelig for å spise bønner og lignende. Skeier ut en gang i måneden med litt sushi eller pizza som jeg deler med venner.

Måler kroppen en gang i uka, og det er aldri noen endring. Heller ikke på vekta. Det eneste jeg har oppnådd på disse 3 månedene er bedre kondis og et par nye strekkmerker på magen. Er litt usikker på hva jeg bør øke/minke her, om det er treningsmengde, mat, eller spesifikt proteiner/karbs/fett.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/32629-3-m%C3%A5neder-og-ingen-endring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg forstår det er veldig kjedelig å jobbe hardt uten resultater, det jeg mistenker er at du spiser litt lite ift hvor mye kroppen trenger og har behov for og da vil kroppen heller justere energiforbruket sitt ned enn opp (resulterer i at en får lite overskudd og brenner mindre kalorier ved hvile).

Dersom du har behov for å skeie ut, er det hverdagslige kostholdet ditt ikke noe som vil holde i lengden. Det er nettopp hverdagen vi har flest av, så dette synes jeg du skal ta litt tak i for din egen del.

Kan anbefale denne http://fitnessbloggen.no/biorytmedietten/

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...