Gå til innhold

Vi som lever med rosacea


19-91

Anbefalte innlegg

Siden jeg var liten har jeg alltid hatt lett for å rødme. Jeg tenkte at dette kun er fordi jeg var så sjenert, og det er noe som går over når jeg blir eldre.

I noen år så var situasjonen bedre (siste årene på ungdomssskolen og gjennom vgs), jeg klarte å kontrollere rødminga ved å psykisk 'heve meg over situasjonen' .

I de seinere år (jeg er nå 23) har rødminga begynt å bli fullstendig ukontrollerbar. Har jo de standard symptomene; blir helt lilla-rød i kinna etter noen øl, når jeg blir veldig stressa, utsettes for sollys osv og det føles som om jeg er solbrent inni kinna, det svir og kan få øynene til å renne, hvertfall hos meg.

Jeg visste ikke at jeg hadde det før tanta til dama merka at jeg blei veldig rød i kinna (ho har det samme). Gikk til legen og fikk bekrefta at jeg har det jævelskapet.

Er garantert flere her inne som lever med det, jeg lurer på om noen der ute har funnet noen kremer, midler, et eller annet som gjør tilstanden bedre.

Leste på nhi.no at "Ved kun rødhet i huden kom det i 2014 et nytt middel: brimonidin gel (Mirvaso®) som kan forsøkes."

http://nhi.no/pasienthandboka/sykdommer/hud/rosacea-1635.html?page=5

Skal til legen nå på torsdag og nevne dette middelet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...