Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg er en jente på 21 år som er 165cm høy og veier 58.9 kg. Jeg trener 4-6 ganger i uken både cardio og styrke. Ellers har jeg en veldig stillesittende jobb og for å være ærlig så er jeg mye i ro om jeg ikke trener. Først og fremst ønsker jeg å gå ned noen kilo før jeg vil fokusere på å bygge muskler. Etter at jeg la om kostholdet og kun spiser sunne og magre matvarer så er jeg sjeldent sulten og sliter litt med å få i meg nok kalorier fordi jeg blir mett så fort. Jeg vet hvor viktig det er å få i seg nok kalorier når en trener og ønsker å gå ned i vekt, så jeg jobber meg opp til å få i meg mer enn jeg gjør per dags dato. Det jeg lurer på er hvor mange kalorier som trengs for å opprettholde vekten jeg har nå og hvor mye det vil være forsvarlig å gå i kaloriunderskudd? Og hvis noen har noen tips til matvarer som er sunne og ikke særlig mettende men med noe høyt kaloriinnhold hadde jeg satt stor pris på det! :love:

Fortsetter under...

Gå inn på Myfitnesspal og logg det du har spist frem til i dag. Da finner du ut hvor mange kcal du har spist for å ligge der du ligger i dag. Så trekker du fra et lite underkudd av det og da vil du gå ned i fettprosent.

er du sikker på at du trenger/bør gå ned i vekt?!58-59 er ikke veldig mye, altså. Just sayin' :)

du. kan ha samme vekt, og heller endre kroppssammensetningen --> lavere fett% + mer muskelmasse. Dette gjør du ved å prøve deg litt frem, men genrelt ligge på ca vedlikehold og spise nok protein (2g per kg kroppsvekt), nok fett (f.eks 1g per kg kroppsvekt?) og resten karbs.

bruk en app som f.eks myfitnesspal for å logge maten din i en ukes tid, soik at du får et inntrykk av hva du får i d. Syntes ikke du skal logge aten for all tid, det blir fort et stort fokus på det da, men for en begrenset periode er det lurt for å vite/lære hva som inneholder hva :)

er du sikker på at du trenger/bør gå ned i vekt?!58-59 er ikke veldig mye, altså. Just sayin' :)

du. kan ha samme vekt, og heller endre kroppssammensetningen --> lavere fett% + mer muskelmasse. Dette gjør du ved å prøve deg litt frem, men genrelt ligge på ca vedlikehold og spise nok protein (2g per kg kroppsvekt), nok fett (f.eks 1g per kg kroppsvekt?) og resten karbs.

bruk en app som f.eks myfitnesspal for å logge maten din i en ukes tid, soik at du får et inntrykk av hva du får i d. Syntes ikke du skal logge aten for all tid, det blir fort et stort fokus på det da, men for en begrenset periode er det lurt for å vite/lære hva som inneholder hva :)

Akkurat hva jeg veier spiller ingen rolle for meg, men det er kroppssammensetningen jeg ønsker å forandre litt på da jeg har lite muskler og noe mer fett enn hva er ønskelig for meg :) Dette er snakk om "siste rest" etter at jeg har gått ned fra å veie omlag 70kg ;) Planen min var å ligge på kaloriunderskudd for å gå ned litt på fettprosenten, før jeg setter meg på et lite kaloriunderskudd for å bygge muskler. Det er i alle fall dette jeg har lest; at en må ha et lite kalorioverskudd for å bygge muskler. Mener du at det er mulig å få bort litt fett samtidig som å bygge muskler ved å ligge på vedlikehold med den protein/fett/karbohydat sammensetningen du nevnte?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...