Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ville ikke makset ut antall rep mer enn 1-2 ganger i uken, men om du holder litt tilbake de fleste dagene kan det være en artig måte å få inn litt økt frekvens på. Kan være lurt å balansere med litt mer ryggtrening når du trener styrke også.

Ville ikke makset ut antall rep mer enn 1-2 ganger i uken, men om du holder litt tilbake de fleste dagene kan det være en artig måte å få inn litt økt frekvens på. Kan være lurt å balansere med litt mer ryggtrening når du trener styrke også.

hvordan type ryggtrening da? no mer jeg kunne gjort hjemme daglig eller noen ganger i uken i tillegg til styrketreningene og fotballen. har forresten veldig dårlig holdning i skuldre og rygg, noen spesielle øvelser jeg burde gjøre for å få bedre holdning?

hvordan type ryggtrening da? no mer jeg kunne gjort hjemme daglig eller noen ganger i uken i tillegg til styrketreningene og fotballen. har forresten veldig dårlig holdning i skuldre og rygg, noen spesielle øvelser jeg burde gjøre for å få bedre holdning?

Det er ihvertfall indikasjoner på at rygg gjerne responderer bedre på et 2-3 dager i uken med god mengde framfor veldig høy frekvens. Så om du legger ryggtreningen på de dagene du trener styrke er dette bra nok. Du kan imidlertid gjerne legge inn noen lette øvelser for bedre holdning hjemme. Pullapparts med strikk kan du f.eks kjøre 2-3 sett av daglig. Ta de gjerne som oppvarming før push ups.

Nedtrekk, sittende roing, facepull, chins, pullups og stangroing er alle gode øvelser for ryggen. Dårlig holdning er ofte en kombinasjon av overtrent forside, undertrent bakside og stramme brystmuskler. Så tøyning av brystmusklene samtidig med fokus på baksiden vil ofte gi gode resultater.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...