Gå til innhold

"Lean bulk"


Darach_Ùr

Anbefalte innlegg

Hoi!

Etter mye om og men er det vel på tide å legge litt på seg, og forhåpentligvis bli en del sterkere i prosessen. Har lest en del på nett og funnet frem til hva jeg ca skal ligge på når det gjelder kcal(teller ikke nå, så har ikke peiling på hva som går inn).

Det store spørsmålet er: hvor mange kcal skal plusses på når jeg tar utgangspunkt i ca 0,5 kg i uken? Jeg leser alt i fra 500-1500 kcal i pluss, og syns det er litt stort sprang i de forskjellige anbefalingene. Noen med personlig erfaring fra bulking som har kloke ord å komme med?

Trener styrke 4-5 ganger i uken(periodisering) om det har noe å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For det første så kan du ikke lese deg fram på nettet til hvor mange kalorier du behøver, det er altfor mange faktorer som påvirker hvor mye du forbrenner. Kalkulatorer kan gi deg en viss pekepinn, men derfra må du selv finne ut hva som er ditt vedlikeholdsnivå.

Det er også veldig individuelt hvor mange kalorier du trenger å spise ekstra for å gå opp i vekt. Det beste er å starte med å øke det daglige inntaket gradvis. Følg med på utviklingen av vekt, mål og styrkeframgang så får du etterhvert et godt grunnlag for å selv kunne anslå hvor mye du trenger spise for å få framgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...