Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en jente på 17 år. Trener 5 - 6 ganger i uka der jeg trener cardio i 10 min å ca 1 til 2 timer styrke. Annenhverdag overkropp (Mage,rygg og armer) og underkropp(?) (Lår, rompe og legger).

Er ganske slank fra før, har ikke veid meg på en stund men tipper jeg ligger på 62 og er 170cm.

Bruker str S i overdeler og M/S i underdeler.

Har et ganske sunt kosthold ligger på rundt 1400-1600 kcal pr dag tror jeg. Bør jeg spise mer om jeg vill ha en definert kropp?

Har lyst på mer markerte muskler så da lurer jeg rett å slett på om det holder å trene så lite cardio?

Når vill jeg begynne å se resultater? Vil jeg ha en mer definert kropp til sommeren om jeg fortsetter med dette? (Hender jeg går på fjelltur, sykler dit jeg skal og svømmer noen ganger)

Er veldig lite motivert i å løpe lenge på tredemølle, spinning osv.

Tusen takk for alle svar, ha en fin dag allesammen! :)

(Er helt ny her så beklager om jeg ikke formulerer meg godt nok)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/32186-liker-ikke-kardio-styrke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du følger et godt styrketreningsprogram, spiser nok mat, og sover nok,så vil du få riktig gode resultater.

Det er ikke nødvendig å trene cardio for å få mer markerte muskler.

1400-1600 kcal er nok i minste laget for ei som trener opp til ti timer styrke i uken.

Hvordan ser programmet ditt ut? Hva spiser du per dag?

Hvis du følger et godt styrketreningsprogram, spiser nok mat, og sover nok,så vil du få riktig gode resultater.

Det er ikke nødvendig å trene cardio for å få mer markerte muskler.

1400-1600 kcal er nok i minste laget for ei som trener opp til ti timer styrke i uken.

Hvordan ser programmet ditt ut? Hva spiser du per dag?

Er så sykt dårlig på hva de forskjellige øvelsene heter men

Mandag, onsdag og fredag

Oppvarming løping 8km/t i 10 min (110kcal ca)

Armer: Bicep curls, Nedtrekk, skulderløft, alle maskinene på treningsenter for armer, hang ups osv (ca 30 min)

Mage: Sit ups med belastning, magemaskin på senteret(?), Russian rotate med belastning, går planken, løfter bena hengende, senker bena, reverse crunches å hele programmet til jillian michaels (6 week six pack) (ca 50min-1time)

Tirsdag, torsdag, lørdag

Rompe, Lår, legger

Oppvarming løping 8km/t i 10 min (110kcal ca)

Benpress, alle maskiner får framside og bakside lår, knebøy, bulgarske utfall, gående utfall, squats med ball, markløft, leggløft i ribbevegg og noen små øvelser til. (ca 1t 15 min)

Søndag: Hvile eller fjelltur/svømming.

En vanlig dag mat:

Frokost: Havregrøt

I løpet av skoledagen: 4 brødskiver, banan og yoghurt.

Middag: Varierer veldig, karbonade, fisk, kylling osv er mest vanlig.

Kvelds: Brød med laks og eggerøre eller omelett/brøskive med pålegg

Hender jeg spiser noen mellommåltider (Brød, frukt, yoghurt osv)

Vet jeg kansje spiser litt mye brød, men det er det letteste å ha med på skolen.

Hvor mye forbrenner man egentlig på en time styrke trening? om det er mulig å måle.:huh:

Skriver litt mer om mine tanker rundt treningsopplegget ditt senere,må bare komme meg hjem fra skolen først.

Når det kommer til kaloriforbruk og styrketrening, er det vanskeligere å si noe om enn feks kaloriforbruk på cardio, siden det finnes så mange måter å løfte på. Noen løfter mange øvelser med kjempelett belastning, noen løfter få øvelser med kjempelange pauser og tunge vekter, noen trener bare med kroppsvekt, noen trener crossfit*, osv.

Ser du hva jeg mener? (:

For å få markerte muskler må du trene musklene dine, ikke cardio:D

veldig mange øvelser du har.

Men er det ikke slik at man må ha veldig lav fettprosent for at musklene skal vises? :huh:

Har ikke så veldig mye fett på magen, men har hadd litt kraftige lår å rompe hele livet, men de "disser" ikke om du skjønner, så vet ikke om det er fett som gjør at jeg er kraftigere der eller om det bare er kroppsbygningen min.

Men kostholde utgjør jo mye, så om jeg spiser riktig mat så trenger jeg ikke å kjøre harde å kjedlige intervaller på tredemølla?:wtf: har ikke lyst å springe av meg muskler heller.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...