Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Har trent og spist sunt siden januar (kostholdsveiledning igjennom overvektsklinikk), har klart og gått ned en del i vekt og fettprosent, men føler alt har stoppet opp de siste 3 mnd.

Trener minimum 3 ganger i uken med varierende trening, og er generelt aktiv med gåturer i hverdagen pga hund og aktiv jobb.

Leste her inne på forumet at hvis man kjenner at der ruglete når man tar tak i hud/fett er det vann istedet for fett, har hatt slik ruglete "kuler" i de siste mnd.

Ligger på max 1000 kcal om dagen, da jeg av en eller annen rar grunn ikke får i meg mer ila dagen.

Vurderer psmf dietten for å kickstarte på nytt.

Håper noen har noen råd eller tips til meg.

Fortsetter under...

Hei. Jeg er ikke eksperten her. Men 1000 kcal er alt for lavt. Kroppen går inn i en sparemodus for den får for lite mat. Hva er alder, vekt og høyde? Da blir det lettere å hjelpe for de som er gode på dette.

Vet 1000 kcal er for lavt, men sliter med å få i meg mer.

24 år, 168 cm, 85,7 kg....

Er etter ett tungt svangerskap jeg har slitt med å gå ned i vekt.

Det høres ut som at du nok kan tjene på å gjøre noen grep i kostholdet ditt ja.

Hvordan ser en vanlig dag ut for deg,matmessig? Og hvor lenge vil du si du har hatt problemer med å komme deg forbi 1000kcal?

Har du noen allergier eller finnes det noen matvarer du virkelig ikke liker?

Vet 1000 kcal er for lavt, men sliter med å få i meg mer.

24 år, 168 cm, 85,7 kg....

Er etter ett tungt svangerskap jeg har slitt med å gå ned i vekt.

Men du har et supert utgangspunkt. Aurelius kom med noen relevante spørsmål. Ta deg litt tid og kom med et godt svar. Dette skal gå fint;)

Det høres ut som at du nok kan tjene på å gjøre noen grep i kostholdet ditt ja.

Hvordan ser en vanlig dag ut for deg,matmessig? Og hvor lenge vil du si du har hatt problemer med å komme deg forbi 1000kcal?

Har du noen allergier eller finnes det noen matvarer du virkelig ikke liker?

En vanlig dag for meg matmessig er: frokost : havregryn med melk eller havregrøt, Lunsj (hvis jeg spiser det) : knekkebrød med salami/leverpostei/egg, middag: fisk/kyllingfilet eller en sjelden gang kjøtt med masse grønnsaker, kveldsmat (ikke hver dag jeg spiser det) : knekkebrød med leverpostei/egg, også spiser jeg av og til frukt imellom måltidene :eple,mandarin,melon.

Spiser også av og til banan etter trening.

Har vel egentlig ligget under 1000 kcal siden jeg startet på overvektsklinikken i januar, treneren der mente det ikke hadde noe å si.

Kun allergi mot skalldyr, men forsåvidt åpen til å smake nye ting

Annonse

Kroppen fungerer slik at den tilvenner seg - blir du ikke sulten på 1000kcal så er det fordi kroppen vedlikeholder vekten din på 1000kcal ved å la det gå på bekostning av metabolsk funksjon og en veldig(!) viktig del av vektreduksjon som heter NEAT(non excersize activity thermogenesis), hverdagsaktivitet rett og slett.

Hadde du feks begynt å spise og bevege deg mer ville du merket etter en stund at sultfølelsen hadde skutt i været.

Kn du si noe om kvalitet på søvn og energinivået gjennom dagen?

Spiser/(drikker?) du slik _hver eneste dag_ uten unntak?

Kroppen fungerer slik at den tilvenner seg - blir du ikke sulten på 1000kcal så er det fordi kroppen vedlikeholder vekten din på 1000kcal ved å la det gå på bekostning av metabolsk funksjon og en veldig(!) viktig del av vektreduksjon som heter NEAT(non excersize activity thermogenesis), hverdagsaktivitet rett og slett.

Hadde du feks begynt å spise og bevege deg mer ville du merket etter en stund at sultfølelsen hadde skutt i været.

Kn du si noe om kvalitet på søvn og energinivået gjennom dagen?

Spiser/(drikker?) du slik _hver eneste dag_ uten unntak?

Kan jo prøve å få i meg mer mat og gå enda flere turer med hunden min o.l

Søvnen er litt opp og ned, sliter med og sove igjennom hele natten, og våkner minst en gang pga toalettbesøk.

Energinivået er egentlig litt det samme,litt opp og ned spørs på dagene, sliter med jernmangel i perioder.

Spiser/drikker vann og av og til fun saft/cola zero (til middag) hver dag, men kan ha en gang i blant unntak på lørdag med hjemmelaget pizza m/ grov bunn o.l. For og ikke sprekke helt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...