Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Poenget med trening er å bryte ned musklene så det du gjør under trening og ikke etter. Med mindre du har en ny treningsøkt like etter styrketreningen trenger du ikke stresse med å fylle på med mat. Du har plenty med karbohydrater igjen i kroppen som den kan bruke av !

Det viktigste er at på slutten av dagen har du spist alle kaloriene og næringsstoffene du skal ha i deg. Om det er alt i en sleng eller spredt utover 10 måltider, alle før, eller alle etter trening, spiller ingen rolle.

Poenget med trening er å bryte ned musklene så det du gjør under trening og ikke etter. Med mindre du har en ny treningsøkt like etter styrketreningen trenger du ikke stresse med å fylle på med mat. Du har plenty med karbohydrater igjen i kroppen som den kan bruke av !

Det viktigste er at på slutten av dagen har du spist alle kaloriene og næringsstoffene du skal ha i deg. Om det er alt i en sleng eller spredt utover 10 måltider, alle før, eller alle etter trening, spiller ingen rolle.

Det jeg mente var at etter en treningsøkt har jeg kjørt musklene så hardt at man trenger innskudd av proteiner og evt carbs rett etter(lite måltid), så ikke musklene "fortsetter" å bryte ned.

Det jeg mente var at etter en treningsøkt har jeg kjørt musklene så hardt at man trenger innskudd av proteiner og evt carbs rett etter(lite måltid), så ikke musklene "fortsetter" å bryte ned.

Nei du trenger ikke det. De fortsetter ikke å bryte seg ned om du får i deg all maten du skal iløpet av dagen :)!

For å si det slik: Det latterligste jeg ser er folk som tar med kylling og ris i baggen for å spise i garderoben rett etter trening for å ikke komme i en " katabol" (nedbrytende) fase. Det skjer ikke om du spiser det du skal ellers på dagen og er en ren myte.

For min egen del så pleier jeg å ha proteinshake (pulver + vann) og en banan når jeg kommer hjem etter trening, mao sånn ca 20-30 minutter etter avsluttet økt. Så blir det som regel et ordentlig måltid innen to timer etter jeg har trent.

Det funker nå ihvertfall for meg, uavhengig av hva man beviselig trenger eller ikke :) Ellers er jo riskaker veldig kjekt og lettvint, eller kanskje en skyr.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...