Gå til innhold

CLA? Udo's Choice? Möllers Tran? ... Hjelp!


mulleet

Anbefalte innlegg

Jeg er forvirret... Alle sier det er viktig med omega 3-6-9 osv osv osv...

Hvordan er det med kvalitet? Hva er tilstrekkelig dose/mengde?

Jeg bruker CLA, og denne inneholder vel en type omega, gjør den ikke?

Kan jeg ta Udo's Choice i tillegg, eller blir det feil?

Og hva hvis jeg spiser fisk ca. 2 ganger i uka, laks.. Blir det for mye da? Eller laksepålegg på brødskiva.

Noen som har peiling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Hvis du spiser fisk 2 ganger i uken er det ikke "nødvendig" med omega3 tilskudd, men det kan være fordeler med å få i deg en dose omega3 hver dag. For mye kan hvertfall ikke påvirke deg negativt! Selv tar jeg en slurk med tran til frokost, lunsj og middag (Hvis ikke jeg spiser fisk). :)

Det er syrene DHA og EPA som finnes i tran og kosttilskudd man vil ha i seg. I en spiseskje Möllers tran er det omtrent 0,6g DHA og 0,4g EPA. I 1 omega 3 kapsel er det mindre. Sjekk bakpå omega3 tilskuddet du tar, så skal det stå der;)

Du kan lese en grundigere forklaring av dosering her: http://www.bodyrecomposition.com/nutrition/qa-2.html/ . Husk at dette bare er én manns mening, men det kan være et utgangspunkt for dosering av omega3 :)

CLA er en fettsyre, men er ikke en omega fettsyre. Det er fritt fram å supplementere med det i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...