Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er helt ny her og har tenkt å kickstarte vektnedgangen med å prøve PSMF.

Jeg har søkt rundt her inne og funnet oppskrifter osv, så er igang med å planlegge dagene - ellers kommer dette aldri til å gå. Så jeg kommer nok til å spørre og grave om det også etterhvert :)

Jeg er veldig overvektig og har tenkt å prøve dette en stund (siden jeg har en del å ta av) for rett og slett å se resultater litt fort så motivasjonen holder seg og at det faktisk blir lettere å trene etterhvert!

Jeg har aldri vært direkte usunn, men dessverre litt mindre aktivitet etter en hard graviditet og et ødelagt bekken og rygg i lang tid etterpå.

Jeg ser jeg sliter med å få i meg nok proteiner - jeg er jo rett og slett stappmett før jeg når hva som jeg bør innta, og da gjør det vel ikke like mye nytte?

Og som nybegynner blir man fort litt forvirret og skremt av alt det her med proteinpulver osv og man ikke helt finner frem i jungelen og føler seg litt dum.. Jeg føler jeg leser og leser, men føler meg usikker på hva, når og sånt.

Jeg har et ønske om å trene stryrke og få bygd opp nye av de musklene som nå er godt gjemt. Jeg går lange turer nesten hver dag nå (kjapp gange) for det å pounde løs på ei tredemølle er ikke noe for meg nå. Hehe :-)

Sluttresultatet er at jeg er fornøyd med meg og kroppen har det bra, ikke akkurat hva vekta viser den dagen. Vil gjerne komme meg til et punkt hvor jeg kan vedlikeholde og ikke bare slanke bort.

Jeg har tenkt å jobbe litt med PT når jeg starter (igjen) med styrke og vekttrening igjen. Jeg syns det var veldig morsomt sist isteden for all løping på tredemølle osv. Jeg er ikke redd for å få muskler, selvom det er en lang vei dit.

Jeg tar Omega-3 fra før, men 2 sånne kapsler dekker kanskje ikke nok på denne dietten? Som sagt er jeg veldig usikker til hva jeg skal ta av tilskudd og når - redd for å gjøre feil.. Jeg er helt frisk og bruker ikke medisiner og alle blodprøver er fine, men spiser sjelden noe tilskudd utenom Omega-3. Jern av og til.

Jeg tar gjerne imot gode oppstartsråd og anbefalinger, for at dette skal vare og at jeg ikke gjør noe helt galt ;)

Fortsetter under...

Start med små endringer du kan leve med Vaner tar tid å endre på. Unn deg noe du virkelig liker en gang i uken. Jeg var veldig stor og all trening gjorde vondt. Unntatt ergometersykkel. Så jeg startet med det og litt styrkeøvelser av typen planke,push-ups. Det viktigste er å finne trening du klarer å gjennomføre og som pusher deg litt

Lykke til! Du klarer dette!!

Takk :)

Jeg har gått på vanlig lavkarbo før med godt resultat - men starter med 'værre' utgangspunkt etter graviditeten.

Men har tro på det nå og vil gjerne få en skikkelig kickstart. Det er jo også lettere å trene etterhvert og føler seg toppers!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...