Gå til innhold

Trenger hjelp med Matprogram!

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en gutt på 18 år, veier 133,5 kg, 1.90 høy.

Trener ikke spesielt mye, har akkurat begynt. Men det jeg lurer på er hva slags tider og hva jeg burde spise får å få vekk litt fett på kroppen? jeg vil ha vekk i vertfall 30 kg, ja jeg veit det kommer til å ta litt tid, men jeg vil helst begynne en plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når du spiser spiller absolutt ingen rolle, finn noe som passer for din kropp og humør. Det du skal tenke på er hvor mye og hva du spiser.

Hva du skal spise: Det meste går fint å spise til å begynne med. Kutt ut sukkerholdig brus, junkfood og godteri så er du godt i gang. Når dette har blitt en vane kan du vurdere å gå over til å telle kalorier - du kan også telle kalorier med en gang, men tror du kan ha en god start bare ved å kutte ut de usunne varene, og begynne å spise sunnere måltider. Vektnedgang er en prosess, og det er viktig å ta deg god tid og innarbeide gode vaner fra start.

Hvordan trener du nå? Hva spiser og drikker du normalt i løpet av en hel dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

legg inn det du vanligvis spiser på MyFitnesspal. Trekk fra 500 kcal så vil vekta gå ned.

Når du spiser spiller ingen rolle. Det er det totale inntaket per dag som avgjør om du går opp eller ned.

Kombinert med trening så vil fettprosenten gå ned, muskelmassen øke og cm krympe og vokse på de rette stedene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...