Gå til innhold

Treningsplan - frivekter eller saltimer

Anbefalte innlegg

Hei,

Har endelig så smått begynt å komme igang med treningen igjen etter et lengre opphold. Tidligere trente jeg mye egen styrketrening med frivekter. Nå merke rjeg at jeg mangler lit tmotivasjon og føler ikke en styrkeøkt på egenhpnd pusher meg til mitt maks...

Hva tenker dere om såkalte gruppetimer som alternativ? Tenker ikke bodypump eller den type, men crossfit og typ sats time som transformer ( mye egenvekt i slynger, kettlebells osv - jobber i intervaller)

En typisk uke vi se slik ut:

Mandag: Spinning inertvaller 1 time

Tirsdag: fri, evt spinning eller yoga for å tøye

Onsdag: crossfit 1 time

Torsdag: spinning

Fredag : Transformer/ crossfit 1 time

Ble litt rotete innlegg, men spm er egentlig vil dette funke i kombinasjon med et fornuftig kosthold for å forme kroppen / ned i vekt - elle rbør jeg peise på med tyngre vekter og egentrening?

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/31477-treningsplan-frivekter-eller-saltimer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

Har endelig så smått begynt å komme igang med treningen igjen etter et lengre opphold. Tidligere trente jeg mye egen styrketrening med frivekter. Nå merke rjeg at jeg mangler lit tmotivasjon og føler ikke en styrkeøkt på egenhpnd pusher meg til mitt maks...

Hva tenker dere om såkalte gruppetimer som alternativ? Tenker ikke bodypump eller den type, men crossfit og typ sats time som transformer ( mye egenvekt i slynger, kettlebells osv - jobber i intervaller)

En typisk uke vi se slik ut:

Mandag: Spinning inertvaller 1 time

Tirsdag: fri, evt spinning eller yoga for å tøye

Onsdag: crossfit 1 time

Torsdag: spinning

Fredag : Transformer/ crossfit 1 time

Ble litt rotete innlegg, men spm er egentlig vil dette funke i kombinasjon med et fornuftig kosthold for å forme kroppen / ned i vekt - elle rbør jeg peise på med tyngre vekter og egentrening?

Takker for svar :)

Hvis det får deg til å trene så sier jeg go for it. Motivasjon holder seg bedre oppe om man gjør noe man liker.

Nå vet jeg ikke hva ditt målet ditt er, men regner med du er klar over at uka du har satt opp hovedsakelig er utholdenhetstrening. Ville kuttet ut den ene spinning dagen så du får utbytte av treningen og ikke blir lei.

Det veldig mange gjør feil når de starter opp med treningen igjen er å trene for mye. Det gir sjelden overskudd. Så ikke pes på med mange økter i starten.

Ville hatt større fokus på kosthold og heller droppet 1-2 av de øktene du nevner. 5 økter i uka er mye og kan tære på motivasjonen. Hvis du også er interessert i å forme kroppen er styrke svært nødvendig. Finn deg en treningspartner, hopp ut i det og tren styrke sammen! Det kombinert med utholdenhetstrening/crossfit er en fin kombo :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...