Gå til innhold

Restitusjon


Lindaalarsenn

Anbefalte innlegg

Når vet jeg at jeg har fått nok restitusjon og kan trene samme muskelgruppe igjen?

Trener ca 4-5 ganger i uka hvor jeg prøver å trene tungt hver gang, noen ganger bytter jeg på å trene ulike muskelgrupper.

Men når jeg kommer rett fra skolen -> trener -> jobber -> spiser ->lekser/legger meg, er jeg godt nok uthvilt til å trene dagen etterpå da? (er ikke alltid dagen ser slik ut altså, men er som regel enten jobb eller trening)

Syns dette med å få nok restitusjon er veldig vanskelig, for jeg klarer ikke helt å kjenne om jeg fortsatt er "sliten" etter gårsdagens økt eller om musklene trenger mere hvile(?). For jeg har så innmari lyst til å bli "fit" og sprekere, men vil heller ikke overtrene så jeg får en motsatt effekt.

Også maser mamma om at jeg må ta det litt med ro, så jeg ikke møter veggen... Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan ser programmet ditt ut? Lurt av deg å spørre, det er et vanlig problem. Til tross for at mange sier at det ikke eksisterer ;)

Trener som regel dette, men hender jeg også bytter på og gjør andre øvelser:

Oppvarming (gjerne sykling) i 10 min

Pull ups (med motstand)

Knebøy

Benkpress

Hip thrust

Arnoldspress

Sittende roing

( http://forum.fitnessbloggen.no/threads/veien-til-helårskroppen.30836/ <- Her ligger for det meste alle treningsøktene jeg trener styrke på, hvis man trenger å vite treningsprogrammet mere detaljert! :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...