Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,

Har det siste halvåret spist for lite kalorier i forhold til treningsmengde, og har nå de to-tre siste ukene har jeg fokusert på å spise mer. Har økt med ca. 200kcal pr dag i to uker nå, altså totalt økt med ca 400 kcal på to uker.

MEN, jeg har allikevel gått ned en 5-600 gram, altså ca en halvkilo. Dog skal det sies at jeg har begynt å jobbe mer disse ukene, det er ganske 'aktiv' jobb (barnehage). Så det kan jo ha litt å si…Kommer til å følge med fremover om jeg går opp/ned/stabiliseres i vekt.

Uansett, så begynte jeg å tenke på at det kunne være interessant å vite om hva som faktisk skjer med kroppen når man har vært i kcal underskudd i en lang periode, for så å komme på normalt nivå. Om noen her har kompetanse/kunnskap til å svare på dette? :)) Evt om det er slik at noen faktisk går ned i vekt i starten, før den så økes(?). Jeg aner ikke, hadde som sagt vært veldig interessant å høre.

Fortsetter under...

Fullt mulig å gå ned i vekt etter en kaloriøkning. Flere årsaker til det, bl.a. at kroppen fortsatt går i minus selv etter økningen.

Om du øker kcal men fortsetter å gå ned i vekt, så øker du matinntaket mer.

I ditt tilfelle så vil en mer aktiv hverdag påvirke kaloriforbruket ganske mye. Å gå fra en relativt sittestillende jobb til en aktiv jobb der du beveger deg mye kan øke kcal-behovet ganske drastisk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...