Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er ofte enten eller; sinnsykt matlyst eller absolutt ikke i det hele tatt. Tingen er at dette kan vare i 1-2 uker..

Nå sitter jeg her, laget nydelig biff og alt - men jeg blir kvalm av å se på den. Jeg hater dette(!). Når matlysten er på topp snakker jeg om at så og si ALT går ned. Nå derimot - så er det som om kroppen ikke helt vet selv; systemet trenger næring men hue synes alt smaker j*vlig.

Jeg spiste halvparten av biffen før det føltes som om maten skulle komme i retur. Etter det har jeg knasket opp en halv pose med gulrøtter (en GIGANTISK pose) - magen rumler som bare fader, prøver å spise - men vil alt annet enn ned.

Hva gjør dere? :-(

Vurderer å pøse ned på proteinshake, men takler ikke den sinnsykt søte smaken.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/31281-har-absolutt-ikke-matlyst/
Del på andre sider

Fortsetter under...

smoothies - lur inn hmelk, gainer, proteinpulver, 1-2 ss olje o.l for å få opp kcals.

bær, yoghurt, kesam, fullfett kokosmelk, havregryn, 2ss olivenolje. Drikk! det er enklere, rent fysisk, enn å spise :)

Smoothies er egentlig en veldig god idè! Må rett og slett gå til innkjøp av en blender rimelig kjapt:-) Havregryn var løsningen før - men tingen er at jeg blir ikke mett av det, overhode. Det går 10-20 minutter, og så rumler magen på nytt, uansett hvor mye jeg har spist. Tenkte jo jeg skulle få knallstart på dagen med sunn frokost, men det hjelper ikke mye når det ikke metter.

Har dette sammenheng med noe (hva som helst) ting som skjer i livet ditt? Søvn, stress, jobb, skole, forhold, sosialt.. hva som helst som kan gå inn på en

Hmm.. Jeg sover egentlig veldig godt og er sjeldent stresset. Har ikke noe uvanlig innenfor det sosiale/forhold som jeg kan tenke over. Det skjer på så tilfeldige tider og tidspunkter. Kan for eksempel ha helt "munch" på noe, men midt i lagingen kan det plutselig snu seg.

Smoothies er egentlig en veldig god idè! Må rett og slett gå til innkjøp av en blender rimelig kjapt:) Havregryn var løsningen før - men tingen er at jeg blir ikke mett av det, overhode. Det går 10-20 minutter, og så rumler magen på nytt, uansett hvor mye jeg har spist. Tenkte jo jeg skulle få knallstart på dagen med sunn frokost, men det hjelper ikke mye når det ikke metter.

Støtter den.. kan spise uendelige mengder havregryn før jeg blir mett, og blir jeg mett tar det typ 30min så er jeg sulten igjen.. rare greier den der havregrynen!

Støtter den.. kan spise uendelige mengder havregryn før jeg blir mett, og blir jeg mett tar det typ 30min så er jeg sulten igjen.. rare greier den der havregrynen!

Det var faktisk litt godt å lese! Ha-ha. Føler alle snakker om at det er den perfekte frokosten som holder deg mett lenge. Har lurt på om det har vært noe galt med meg :-p

Annonse

Det var faktisk litt godt å lese! Ha-ha. Føler alle snakker om at det er den perfekte frokosten som holder deg mett lenge. Har lurt på om det har vært noe galt med meg :-p

om jeg spiser havregryn alene blir ikke jeg heller mett. Men når jeg kombinerer det med proteinkilde (f.eks150-200 g cottage cheese, skyr, kesam, proteinpulver o.l) og fettkilde (mandler, kokosmelk, nøttesmør) - DA mettet det

om jeg spiser havregryn alene blir ikke jeg heller mett. Men når jeg kombinerer det med proteinkilde (f.eks150-200 g cottage cheese, skyr, kesam, proteinpulver o.l) og fettkilde (mandler, kokosmelk, nøttesmør) - DA mettet det

Blander altid med proteinpulver peanøttsmurr, still same story for me ...men har blitt vandt til det nå på en måte.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...