Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Ved jogging, etter ca 3-4 km får jeg smerter på utsiden av venstre kne. Når dette kommer er smertene så kraftige at det er vanskelig å løpe videre. Begynner jeg å gå, forsvinner smertene etterhvert (hvis jeg ikke har vært for aggressiv med løpingen etter at smertene har kommet). Når jeg kommer hjem, sliter jeg med å gå i trapper. Etter 1-2 døgn er smertene helt borte. Disse smertene kjenner jeg ikke noe til ellers, kun ved jogging. Har kjøpt meg topp joggesko med max demping, prøvd å løpe på grus (ikke asfalt) og på veger uten bakke... Men smertene kommer :(

Noen som har en ide om hva det kan være, eller hva jeg kan gjøre for å bedre skavanken?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/31219-smerte-i-det-ene-kneet-kun-ved-jogging/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som IT bånd syndrom.

image.axd?id=e192729f-9efb-4892-9ba0-69232234cd32&t=634998932176470000

Ser kjent ut? Det er vanlig at IT bånd blir kronisk stramt dersom gluteus medius og maximus ikke fungerer optimalt. Det kan da bli ugunstig høy friksjon over bursa (slimposen) og den kan bli betent. Stretching/foam rolling av IT bånd + å arbeide med å styrke ovennevnte kan hjelpe.

Om følelsen er brennende (samme årsak), så er det antakelig slimposen

Takk for svar!

Følelsen er ikke sviende, mer ren smerte. Har jobbet som hovslager i et par år, uten å kjenne noe smerte i kneet. Det er over to år siden jeg løp og hadde de samme smertene da. Når jeg begynte igjen nå, kom smerten igjen på første turen...

Nå har jeg i alle fall litt å gå utifrå og å prøve for å bedre problemet :)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...