Gå til innhold

Pump og takter


Lilah

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lurer på om noen kan forklare hva som menes med:

1/1- 2 takter hver vei i øvelsen

2/2- 4 takter hver vei i øvelsen

3/1- 6 takter inn i øvelsen, 2 ut igjen

4/4- 8 takter hver vei i øvelsen

Trener med vektstang. Har funnet en del musikk med 130 bpm, men hjelper ikke når jeg ikke forstår det med takter! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 5 uker senere...

Ser at svaret kommer en måned for sent, og du har kanskje forstått greia, men jeg svarer allikevel!

Aldri sett noe lignende program, men slik jeg forstår det er settene i dette programmet knyttet til musikken du hører på. Taktene i musikken er rytmen du føler når du hører på. Så når du danser til musikken, danser du etter takten (forhåpentligvis ;)).

BPM står for "beats per minute", og en låt med 120BPM har da to "dunk" hvert sekund. Når du da skal gjøre knebøy etter i 1|1 takt, bruker du 1 sekund (2 takter) på vei ned, og 1 sekund på vei opp. 2|2 blir da dobbelt så lang tid (4 takter). På 3|1 går du sakte ned og raskt opp, og 4|4 er en veldig sakte både ned og opp.

Når det er sagt, så tror jeg du får like godt treningsutbytte av å gjøre alle øvelsene i den takten du selv føler for. Bare det ikke blir altfor raskt og du kaster vektene rundt.

Håper det ble litt klarere!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...