Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er 174cm høy, 70kg (slank og fin, så muskler som veier en del), 23 år. Trener styrkeprogrammet for nybegynnere 3 ganger i uka, med god framgang og kjempebra økter. Prøver å få til 2 powerwalks i uka på dager jeg ikke trener på ca en time med rundt 6km/timen gange.

Spiser ved hjelp av myfitnesspal, og har regna ut at for å holde vekta stabil så skal jeg ha rundt 1850 kcal/dagen. Dager jeg trener styrke tenker jeg at jeg vil på 2100kcal - høres dette greit ut? Og powerwalks-dager spiser jeg inn det jeg har forbrent ved gåingen (rundt 2-300 kcal).

En vanlig spisedag ser slik ut:

Frokost: 40g havregryn og 2dl melk eller 2 knekkebrød m ost og skinke + en yoghurt.

Lunsj og mellommåltider: ofte knekkebrød med pålegg, kokt egg, havregryn, salat m/ kyllingpålegg og egg, frukt og grønt

Middag: kylling eller fisk eller ku-kjøttdeig, med brun ris, pasta (ikke så ofte), salat og grønnsaker (stekte/ovn)

Kveldssnacks: knekkebrød, frukt og grønt, yoghurt

Jeg får i meg vanligvis over 110gram protein/dagen, jeg har proteinshake så tar det om jeg ikke er over 100g den dagen. På karbohydrater varierer det med 100-200gram dagen ser jeg på Fitnesspal.

Målet er å bare få vekk litt fettprosent, men jeg fokuserer mest på å bli sterk og stram (og er kommet langt siden februar!). Så spørsmålet er jo om alt dette er helt greit i henhold til målet om å få vekk det lille fettlaget på rumpa og magen samtidig som jeg klarer fint å øke i styrke jevnlig? :-) Evt. forslag til hva som kan forbedres/endres? Jeg har ingen spesifikke mål annet enn egen kroppsvekt i markløft og å klare pullups, ellers er jeg fornøyd med kroppen og vil ikke det skal gå feil vei iht kostholdet.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/31144-ser-dette-greit-ut/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...