Ann Kristin Revheim Skrevet 30. august 2014 Del Skrevet 30. august 2014 Jeg er 174cm høy, 70kg (slank og fin, så muskler som veier en del), 23 år. Trener styrkeprogrammet for nybegynnere 3 ganger i uka, med god framgang og kjempebra økter. Prøver å få til 2 powerwalks i uka på dager jeg ikke trener på ca en time med rundt 6km/timen gange. Spiser ved hjelp av myfitnesspal, og har regna ut at for å holde vekta stabil så skal jeg ha rundt 1850 kcal/dagen. Dager jeg trener styrke tenker jeg at jeg vil på 2100kcal - høres dette greit ut? Og powerwalks-dager spiser jeg inn det jeg har forbrent ved gåingen (rundt 2-300 kcal). En vanlig spisedag ser slik ut: Frokost: 40g havregryn og 2dl melk eller 2 knekkebrød m ost og skinke + en yoghurt. Lunsj og mellommåltider: ofte knekkebrød med pålegg, kokt egg, havregryn, salat m/ kyllingpålegg og egg, frukt og grønt Middag: kylling eller fisk eller ku-kjøttdeig, med brun ris, pasta (ikke så ofte), salat og grønnsaker (stekte/ovn) Kveldssnacks: knekkebrød, frukt og grønt, yoghurt Jeg får i meg vanligvis over 110gram protein/dagen, jeg har proteinshake så tar det om jeg ikke er over 100g den dagen. På karbohydrater varierer det med 100-200gram dagen ser jeg på Fitnesspal. Målet er å bare få vekk litt fettprosent, men jeg fokuserer mest på å bli sterk og stram (og er kommet langt siden februar!). Så spørsmålet er jo om alt dette er helt greit i henhold til målet om å få vekk det lille fettlaget på rumpa og magen samtidig som jeg klarer fint å øke i styrke jevnlig? :-) Evt. forslag til hva som kan forbedres/endres? Jeg har ingen spesifikke mål annet enn egen kroppsvekt i markløft og å klare pullups, ellers er jeg fornøyd med kroppen og vil ikke det skal gå feil vei iht kostholdet. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/31144-ser-dette-greit-ut/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurelius Skrevet 1. september 2014 Del Skrevet 1. september 2014 Ikke endre på ting som fungerer. Hvis du blir sterkere, har godt med overskudd i hverdagen og bra humør og liker måten du gjør det på hittils; så hold på med dette til ting endrer seg:) Harit og Fitnesschristian 2 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/31144-ser-dette-greit-ut/#findComment-1062216 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.