Gå til innhold

Mer kcal?


Bønna

Anbefalte innlegg

Matvare Vekt Protein Karb. Fett Kcal

1. Whey, proteinpulver 80% 120g 446kcal

2. EFA Omega Olje, Tech Nutrition 2g 17kcal

3. Bjørn havregryn, lettkokte, AXA 100g 376kcal

4. Brokkoli, kokt 100g 30kcal

5. Grovbrød, mesterbakeren, Rema 1000 100g 225kcal

6. Kaffe, traktet, kokt 900g 0kcal

7. Melk, Ekstra lett 400g 152kcal

8. Ris polert, Jasminris, tørr 90g 319kcal

9. Kyllingfilet, naturell, Prior 300g 294kcal

10. Kaviar, av torskerogn 10g 41kcal

11. Egg, kokt 195g 279kcal

Vekt: 2317 gram

Proteiner: 228,2 gram (47,8%)

Karbohydrater: 199,1 gram (41,7%)

Fett: 50,0 gram (10,5%)

Energi: 2179 kcal 9116 kj

Rotete oppsett (fra kcal kalkulator), men dette er en typisk dag for meg. Trodde jeg spiste mer kcal enn jeg gjorde, trodde jeg lå på ca 2600kcal.. Jeg går veldig veldig sakte ned. Jeg er 180cm, 92kg i skrivende stund, og har på et drøyt år gått ned 13kg, men det har gått litt i rykk og napp. Etter jeg skiftet til biorytme i vår, så har det gått jevnt nedover, men ekstremt sakte. Enkelte uker er det bare 100g, og aldri mer enn 400g. Kunne tenkt meg å gått ned 400-600g pr uke, men jeg kan IKKE gå ned mer på kcal ser jeg, kanskje heller øke?

Jeg har en rimelig stillesittende jobb, 8 timer på kontorpulten. Er ikke veldig aktiv utenom jobb på hverdagene heller, det blir stort sett treningsøkten som varer ca 1 1/2 time hvor jeg er aktiv. Trener 6 dager i uken, variasjon av tung styrke og intervallbasert kardio. Helgene er det litt mer aktivitet i form av gåing og husarbeid.

Ideer for å få økt tempoet på vektnedgangen litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er en myte at mer kcal gjør at du går mer ned i vekt. Kun ved ekstreme tilfeller dette er gjeldende men det er typisk fitness å overdrive slike konsepter. Skal du gå ned mer, spis mindre. Forøvrig virker det som om du ligger på et greit nivå hvis målet ditt er mer muskler og mindre fett. Vekten er en begrenset verktøy for å måle dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I og med att du har stillesittende og lite aktive dager, tror jeg ikke du vill tjene på å øke :) Kan godt stemme overens med ett vedlikehold på rundt 2500, siden du går sakte nedover!

Vill annbefale deg å kutte 100-150 kcal - fra protein eller karbohydrater og se om du får vektnedgangen du ønsker :)

Du kan selvfølgelig øke aktivitet og, vist du ikke vill kutte mer mat :)

Gå en tur, sykle en tur osv.. Er ikke mye bevegelse som skal til for å kompansere for 100-200 kcal :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...