Gå til innhold

Fra RYP Forbrenning til Tømmerstokkprogram!


Sindre Roaldsøy

Anbefalte innlegg

Da har jeg snart kjørt RYP forbrenning i 6 uker og har hatt en veldig god progresjon. Jeg har gått ned litt i vekt og er fornøyd me resultatet. Nå tenkte jeg å begynne på et nytt program å har lest om fra fyrstikk til tommerstokkprogrammet. Nå er ikke jeg akkurat noen fyrstikk, men heller en bjørk på 100kg og ønsker ikke den store muskelmasse økningen fordi jeg trenger heller å være fit fordi jeg spiller aktivt squash i tillegg. Men sånn som jeg tenker så får du heller utholdene muskler med mange repetisjoner + mindre sett og større muskler me færre repetisjoner og flere sett. Likte tømmerstokk programmet fordi det var så stor variasjon i øvelsene hver dag og da får jeg trent hele kroppen hver økt :)

Jeg har lagd et forslag til hvordan jeg kan se for meg programmet fremover så kom veldig gjerne med innspill viss det er noen jeg kan endre. Trenger forresten noen basis mageøvelser i tillegg :) Har lovet å få frem packen/få strammere mage til sommeren og jeg kan se 2ruter begynner å åle seg frem nå :) hehe

DAG 1:

Knebøy: 1 + 2 x 12

Strake markløft: 1 + 2 x 12

Tåhev: 3 x 20

Benkpress med stang: 1 + 2 x 12

Arnoldpress: 1 + 2 x 12

Triceps pushdown: 10

: 1 x 12+6+3 RP

Face pulls: 1 x 12+6+3 RP

Bicepscurl med stang: 1 x 10+6+3

Mage ribbevegg: 2 x 40 reps

Planke: 2 x 1min

DAG 2:

Markløft: 1+ 2 x 10

Beinpress 1 fot: 1 x 12+6+3 RP

Leg curl: 1 x 12+6+3

Chins (I damemaskin): 2 x 10 + 2 x max

Hammer curl: 1 x 10

Militærpress: 1 + 2 x 10

: 1 + 2 x 10

Skråbenk flies manualer:1 x 10 + 1 x 10+6+3 RP

: 2 x 12

DAG 3:

Benkpress med stang: 1 + 2 x 10

Dips: 2 x 7 + 1 x max

: 1 x 12+6+4 RP

Knebøy: 1+2 x 10

: 2 x 12

Tåhev: 2 x 20

Pendlay rows: 2 x 8

: 1 x 10+6+3 RP

: 1 x 12+6+4 RP

Mage I ribbevegg: 2 x 40 reps

Planke: 2 x 1min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har lest litt om RYP, og tenkte å begynne på dette selv. Kan du fortelle litt om hvordan og hvor ofte du trente? :)

Utrolig bra program for meg. Hvis det er RYP forbrenning du vil prøve deg på så er det veldig greit og enkelt. Jeg har trent me korte pauser på ca. 1minutt i mellom settene og 3 ganger i uken, økning på vektene var og ideel i takt med nedtrapping på repetisjonene.

Etter hver trening har jeg tatt en proteinshake som jeg tror har hjulpet veldig med å bygge muskler får jeg har økt i styrke og likevel godt ned i vekt. Har spist godt under det jeg skal ha av kcal for å holde vekten og itilleg til litt intervaller. :) Må legge til at jeg spiller rundt 10-15timer squash i uka og :) Slik så mitt program ut, la til noen øvelser selv og som jeg liker.

Knebøy

Benpress 1 fot

Skråbenk manualer

Skråbenk flies

Roing bredt grep

Arnold press

Bicepscurl

Tricepspress

Dips

Mage i ribbevegg og planke..

Ville gjerne lagt til noen øvelser nå som bakside lår og legger. :)

Men i alt var det et perfekt program for meg som ikke har hatt så altfor strukturert trening men i korte perioder av og på. Men nå med dette har jeg komt inni rytmen igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ukjent666
Hvordan skal jeg regne ut hvor mye vekter jeg begynner på eller hvordan jeg skal øke osv.????

Finnes det et program jeg kan legge det inn, slik som RYP sine? :) Og hvor lenge bør jeg kjøre dette, til jeg ikke har fremgang mere? :)

Det kommer jo helt ann på hva du skal "Øke" i osv. Men 80% av 1RM mener jeg å ha lest/hørt er greit å starte på når det gjelder 10-12 reps! Mange snakker om 2,5kg i uken å øke også eller noe sånt i starten(dette vil jo ofte avta etterhvert som man blir trent)!

Jeg tenker mer sånn: jeg skal klare 8-12reps, men på 12 skal det svi/gjøre vondt/nesten ikke gå og du må bruke vilje for å klare det. Og etterhvert--> dette blir litt lettere, ellers så bare øker jeg litt og litt. prøver meg frem(personlig erfaring altså)!

Jeg gjorde en tabbe med at f.eks nedtrekk(lats) lå jeg på 60kg lenge, men prøvde ikke tyngre, Men vips: 70kg lå inne, og nå er jeg oppe op 75kg på 1 sett og ned igjen på 70 etterpå. Målet må være 80 kg 3x12 innen sommer. F.eks

Og rett meg hvis noe av det jeg har sagt er komplett tullete!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg holder selv på med RYP og har 2 uker igjen før jeg skal skifte program. Mange sier at autoregulering er den beste måten å finne ut hvor mye/når du skal øke, så jeg har tenkt å prøve det vertfall. :)

http://fitnessbloggen.no/autoregulering-for-nybegynnere/

http://fitnessbloggen.no/auto-regulering-for-optimale-okninger-i-styrke-og-muskelmasse/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...