Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! I noen måneder nå har jeg hatt smerter i kun høyre fremside lår når jeg tar øveser som bulgarsk utfall, vanlig utfall, ett-bens benpress o.l. Da selvsagt når jeg belaster høyre bein. Jeg merker ingen ting under f.eks. knebøy, leg extension, hip thrust, kickbacks, ettbeins glutebridge.

Smerten føles ikke ut som strekk, det er mer som en stikkende/strålende smerte litt til høyre på fremside lår. (sett ovenifra) Dette har gjort at jeg har blitt enda flinkere med oppvarming og strekking, men det hjelper lite. Hadde også en lang pause fra alle øvelser som jeg merket smertene på, for så og prøve med lite belastning, men smertene var fortsatt der... Sååå frustrerende (n)

Er det noen som kan ha noen tanker om hvorfor og hva dette kan være? Evt hva jeg burde gjøre?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/30778-smerter-under-utfallettbeinspress/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nøyaktig hvor er smerten, og i hvilken del av bevegelsen ?

post-1643-14440985698899_thumb.jpgBeklager dårlig bilde, prøvde meg på noe online-greier. Men her ser du hverfall hvor jeg føler smerten. Den er sterkest i bunnposisjon i f.eks. utfall, men merkes med en gang jeg begynner å belaste høyrebeinet. I ettbeins-press gjør det spesielt veldig vondt i bunnposisjon, føles nesten ut som noen drar en kniv oppover låret... Hehheo_O

Høres ut veldig som en strekk, men merkelig at det kun et under ettbeinsøvelser. Når dukket dette opp, og hva gjorde du? Kom det akutt eller snikende? Hatt noen blåmerker etter skaden i samme område?

Det du beskriver høres ikke ut som nervesmerte for meg (stråling), men man veit jo aldri.

Kan muligens være bursitt (betent slimpose) på trochanter også IT bånd, muligens forklarer hvorfor smerten kommer ved ettbeinsøvelser, ettersom valgus i knærne er et vanlig problem i disse øvelsene. Vil gi en slags brennende smerte!

Det høres mest ut som en nerve som evt strekkes/klemmes.. evt N.femoralis.

Har du hatt noen nedsatt kjensel på fremside lår når du berører huden?

Får du noe muskelsvakheter (at du mister kraft i muskelen) når det gjør vondt eller er det bare smerte?

Annonse

Det høres mest ut som en nerve som evt strekkes/klemmes.. evt N.femoralis.

Har du hatt noen nedsatt kjensel på fremside lår når du berører huden?Får du noe muskelsvakheter (at du mister kraft i muskelen) når det gjør vondt eller er det bare smerte?

Nei, ingen nedsatt kjensel eller muskelsvakhet, utenom at det det gjør for vondt til å løfte tunge vekter, da!

Ja, jeg varmer opp og tøyer ut godt før jeg prøver. Også mellom sett og øvelser.. :)

K. Da har jeg dessverre ikke så mye å tilføye :/ Jeg vet at jeg får vondt på ca det samme stedet på mitt høyre bein om ikke jeg tøyer ut quads før jeg tar utfall. Blir relativt pain uten.

Du kan no lese om det her viss du ønsker det.. men ville nok tatt en nærmere titt på det dersom det ikke går over..

http://nhi.no/sykdommer/hjerne-nervesystem/nerveskader/nervus-cutaneus-femoris-lateralis-lesjon-2448.html?page=1

[ATTACH]148127[/ATTACH]

post-626-14440985699304_thumb.jpg

Høres ut veldig som en strekk, men merkelig at det kun et under ettbeinsøvelser. Når dukket dette opp, og hva gjorde du? Kom det akutt eller snikende? Hatt noen blåmerker etter skaden i samme område?

Det du beskriver høres ikke ut som nervesmerte for meg (stråling), men man veit jo aldri.

Kan muligens være bursitt (betent slimpose) på trochanter også IT bånd, muligens forklarer hvorfor smerten kommer ved ettbeinsøvelser, ettersom valgus i knærne er et vanlig problem i disse øvelsene. Vil gi en slags brennende smerte!

Muligens at det kom ganske akutt under bulgarsk utfall en gang, det er hvertfall min teori som virker mest mulig! Samtidig har det kommet litt snikende ettersom det ikke gjorde spesielt vondt før, men litt vondere for hver gang..

Har ikke hatt noen blåmerker nei.

Kanskje jeg bare burde oppsøke lege/naprapat eller lignende?

Du kan no lese om det her viss du ønsker det.. men ville nok tatt en nærmere titt på det dersom det ikke går over..

http://nhi.no/sykdommer/hjerne-nervesystem/nerveskader/nervus-cutaneus-femoris-lateralis-lesjon-2448.html?page=1

[ATTACH]148127[/ATTACH]

Tusen takk! Bilde passet ganske bra med hvor jeg har vondt. Ser ikke ut som det går over, så bør vel ta en nærmere titt på det :)

Muligens at det kom ganske akutt under bulgarsk utfall en gang, det er hvertfall min teori som virker mest mulig! Samtidig har det kommet litt snikende ettersom det ikke gjorde spesielt vondt før, men litt vondere for hver gang..

Har ikke hatt noen blåmerker nei.

Kanskje jeg bare burde oppsøke lege/naprapat eller lignende?

Naprapat høres lurt ut.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...