Gå til innhold

Nytt styrkeprogram


ReBella88

Anbefalte innlegg

Føler jeg begynner å bli lei av styrkeprogrammet mitt nå etetr å ha hatt det siden november :p

Dette er øvelsene jeg gjør:

Beinpress

Benkpress

Arnoldpress

Skuldertrening(aaaner ikke hva den heter)

Glute

Rygghev

Chins

Dips

Foroverbøyd roing

Har noen tips til nytt program? Tar alle disse øvelsene på samme økt,men det er ikke noe krav til nytt program,kan godt dele i f.eks. 2.

Trener i snitt 4 dager i uka.

Håper noen vil dele med seg av erfaringer og nye programforslag til meg :)

Edit: Vet ikke om det har noe å si,men trener styrke for å stramme opp og bli sterkere. Har ingen planer om å bli en fitnessmodell eller noe sånt x)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med en overkropp / Underkropp splitt?

Mandag og Torsdag : Bryst, rygg, skuldre og Armer

TIrsdag og Fredag : Bein, korsrygg og Mage

Sånn har jeg trent lenge og har hatt god erfaring med det. Øvelse valg kan du velge etter de du liker best, for variasjonens skyld kan du også velge forskjellige øvelser på ukas 1. økt og den 2. Feks så tar du benkpress på mandag og smalbenk på torsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler jeg begynner å bli lei av styrkeprogrammet mitt nå etetr å ha hatt det siden november :p

Dette er øvelsene jeg gjør:

Beinpress

Benkpress

Arnoldpress

Skuldertrening(aaaner ikke hva den heter)

Glute

Rygghev

Chins

Dips

Foroverbøyd roing

Har noen tips til nytt program? Tar alle disse øvelsene på samme økt,men det er ikke noe krav til nytt program,kan godt dele i f.eks. 2.

Trener i snitt 4 dager i uka.

Håper noen vil dele med seg av erfaringer og nye programforslag til meg :)

Edit: Vet ikke om det har noe å si,men trener styrke for å stramme opp og bli sterkere. Har ingen planer om å bli en fitnessmodell eller noe sånt x)

Det DukeNukem skrev var ett bra tips!

Har du erfaring med andra øvelser æn de som står ovan? Går ju att plussa på lite extra om du skulle splitta det i två tænker jag. Du har bara två øvelser før underkroppen med dær, om vi inte ræknar med rygghev.

Kanske splitta det i två och lægga till lite bulgarsk utfall och evt. front/knebøy om du har någon som kan læra dig detta, och øverkropp har du øvelser som ræcker och blir øver!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt opp skisse til 2 splitt program. Håper noen kan se og gi tilbakemelding,Enten om dere vil legge til noe,elelr fjerne noe,eller omrokkere litt,er åpen for det meste :p

Overkropp 1:

Benkpress

Dips

Flyes

Nedtrekk

Foroverbøyd roing

Overkropp 2:

Benkpress

Arnoldpress

Chins

Nedtrekk

Sidehev

Underliv 1:

Hipthrust m/ vekt

Planke

Rygghev

Beinpress

Glutes

Underliv 2:

Bulgarske utfall

Planke

Sittene roing

Knebøy

Markløft

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt opp skisse til 2 splitt program. Håper noen kan se og gi tilbakemelding,Enten om dere vil legge til noe,elelr fjerne noe,eller omrokkere litt,er åpen for det meste :p

Overkropp 1:

Benkpress

Foroverbøyd roing

Dips

Chins (Supinert grepp)

Overkropp 2:

Benkpress m. manualer

Roing m. manualer

Stående Arnoldpress

Pull-ups (Pronert grepp)

Evt. Sidehev

Underliv/KROPP 1:

Markløft

Hipthrust m/ vekt

Beinpress

Rygghev

Planke

Underliv/KROPP 2:

Knebøy

Bulgarske utfall

Lårcurl

Planke eller annan mageøvelse.

Mitt førslag till ændringar ovan. Och så hade jag nog kallat det UnderKROPP, underLIV ær något annat...som man visserligen kan træna upp det också.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha x)

Jaja :p

Kan du skrive noe om hvorfor du ville bytta ut div øvelser? :)

De ændringar jag gjort har jag gjort før att effektivisera. Jag hade valt bort mer isolerande øvelser mot større. Så sætt får du trent mer på kortare tid = mer effektivt. Jag parade ihop antagonister så att du kan supersetta øvningarna om du vill, ex Benkpress/Foroverbøyd roing. Før att variera satte jag en version med manualer på overkropp 2.

Jag tror också att du får mer ut av bentreningen om du får varsin dag før marklyft och knebøy.

Overkropp 1:

Benkpress

Foroverbøyd roing

Dips

Chins (Supinert grepp)

Overkropp 2:

Benkpress m. manualer

Roing m. manualer

Stående Arnoldpress

Pull-ups (Pronert grepp)

Evt. Sidehev

Underliv/KROPP 1:

Markløft

Hipthrust m/ vekt

Beinpress

Rygghev

Planke

Underliv/KROPP 2:

Knebøy

Bulgarske utfall

Lårcurl

Planke eller annan mageøvelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...