Gå til innhold

Spiser jeg for lite, og hindrer det meg å nå målet mitt?


MonkeyMadness

Anbefalte innlegg

Hei!

Vekt: 90 kg

Høyde: 177 cm

Alder: 24 år

Sånn, der var det overstått.

Har litt problemer med å få i meg "nok" kcal om dagen.

Trener hver dag. Stronglifts 5x5 mandag, onsdag, fredag. Geriljakardio de andre dagene.

Hovedmålet mitt med opplegget er å gå ned i fettprosent, men litt økt muskelmasse hadde ikke skadet.

Min BMR er 3500 kcal, og hvis vi skal ta utgangspunkt i et underskudd på 500 gram, blir totalen for hver dag rundt 3000 kcal.

Problemet er at jeg vanligvis ligger på rundt 2000.

Er dette et problem, eller er det bare jeg som tror det er det?

Får forøvrig i meg nok proteiner, ca 2 gram per kilo kroppsvekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Disse kalkulatorene oppgir ikke alltid det som er 100% rett, faktisk kan det variere ganske mye.

Værste tilfellet eg personlig har opplevd er ein kalkulator som regna seg til at eg skulle ha 4500-5000kcal for å holde vekten min stabil, men så lå eg faktisk og holdt vekten på 2000kcal.

Om du har vært vektstabil ei god stund, så regn ut snitt kalorien dine per dag for ei heil uke, bruk så det å gå utifra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...