Gå til innhold

Trenger sårt ett treningsprogram!!


Ktrening

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er ei jente på 18 år som veier alt for mye.. Jeg er 170 høy, Vekten min er på 100kg. Jeg har tenkt og gå inn for trening for fullt, og lurer på om noen kan sette opp ett treningsprogram for meg som UTGJØR FORSJELL! Hovedmål er og komme meg 25kg ned, samt at kroppen ser stram og fin ut. håper der en viten person der ute som vil hjelpe meg. På forhond tusentakk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med å ha bestemt deg for å gjøre en endring i livet ditt, dette er det første, og ofte det tyngste steget for å gå ned i vekt på en varig og sunn måte.

Jeg er ikke utdannet innen helse eller ernæring, men jeg har lagt merke til enkelte råd og vaner andre mennesker har brukt for å endre på vekten.

Det første du bør være klar over, er at om du vil ned i vekt, så vil de aller aller fleste få klart mest ut av å endre på kostholdet, enn å begynne å trene. (og enda mer ut av å gjøre begge to, men kostholdet har klart mest å si)

Det er mye lettere å ikke drikke den flasken med Coca Cola, enn å drikke den og måtte pine seg ut på to timer med jogging for å forbrenne kaloriene etterpå.

Mange starter med å skaffe seg en oversikt over hva de spiser i løpet av dagen /uka, og derifra se hvilke vaner man kan justere på. Om man f.eks er svært glad i øl og ser man drikker tre flasker hver dag, kan man prøve å kutte ned til to flasker hver dag, eller kanskje over tid prøve å redusere til å bare drikke øl på lørdager. Et lite grep som alene kan spare flere kilo, om du holder på lenge nok. Og samme prinsipp kan brukes på andre matvarer /matvaner og:)