Gå til innhold

Pangstart for nybegynner


Allan

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg vil komme meg i form!

Jeg er 31 år, 178 cm og 78kg. Jeg vet ikke hva fettprosenten min er, men den er garantert høy. Jeg har nemlig fått ølmage! Jeg har en kontorjobb, drikker generelt mye øl og spiser usunn mat. Dette skal nå endres på.

Matlaging er jeg glad i så det enkleste vil helt sikkert være å endre kostholdet. Jeg må også starte med styrketrening. Problemet er at jeg ikke aner hva slags diett eller treningsprogram jeg skal bruke. Jeg vil starte hardt, men ikke hardere enn at jeg har overskudd til å yte fullt på jobb.

Hvis noen har link til en fornuftig diett og et godt treningsprogram jeg kan starte med så setter jeg pris på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dietter er jeg ingen fan av, men å få oversikt over hva man spiser er alltid ålreit. Prøv å skrive ned hva du spiser i løpet av dagen i en uke, og ta deretter vurderinger på hva man kan kutte ned på. Å gå fra en halv kasse øl om dagen(F. Eks) til en kvart kasse, eller kanskje allerhelst spare det til kos på lørdagen /kampen på søndag, vil alene kunne utgjøre en stor forskjell

Et styrketreningsprogram for nybegynnere først, og så gradvis bevege seg mot fullkroppsprogram med frivekter er noe som fungerer for veldig mange, gitt at de ikke har skader som forhindrer dette og de tar seg tiden til å lære seg korrekt teknikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...