Gå til innhold

Trenger veldig hjelp til kosthold ved fettforbrenning og muskelvekst


Marius Olsen Bruksås

Anbefalte innlegg

Hei! Gutt på 24 år som trenger litt kostholdsråd. Jeg er nå 1,5 år på vei med treningen min, og har gått mye ned på både vekt og fettprosent. Hva selve vekta viser er ikke mitt mål, jeg ønsker å få ned fettprosenten min ytterligere, og samtidig få litt mer muskler. Jeg veier 74 kilo, og sist jeg ble målt hadde jeg 16 i fettprosent. Dette høres greit lite ut, men ønsker å få bort magefettet og "mannepuppene" som har kommet etter 22 år med latskap.

Jeg trener muskler 3-4 ganger i uken, og prøver å ligge i underskudd hver dag, men samtidig spise mye proteiner. Det ble målt til at jeg forbrenner 1888 kalorier stillesittende, og nøyaktig hvor mye jeg forbrenner iløpet av ei økt er umulig for meg å vite. Jeg trener 1 - 1,5 time hver gang jeg trener. Hovedfokuset mitt er å få i meg nok proteiner, og som en konsekvens av dette fokuset føler jeg at jeg ikke har kontroll over de andre næringskildene.

Kostholdet mitt ser omtrent slik ut iløpet av en dag:

Frokost: To Wasa Sport+ knekkebrød. En skive ost og en skive familieskinke.

Lunsj: En Tine 14 Havregrøt og en 250 ml sjokomelk.

Middag to timer før styrketrening eller løpstrening: En kyllingfilet, ca. 50 gram bacon og en halv stortallerken med salat (isberg, agurk, paprika, purreløk)

Kveldsmat rett etter trening: 150-200 gram storfe mørbradbiff, ca. 50 gram bacon og samme salat som nevnt ovenfor.

Noen dager endrer jeg middag og kvelds til å være ca. 150-200 sei eller torsk.

Er jeg i overskudd eller underskudd vil dere tro? Hvis jeg er i underskudd, er jeg i sunt underskudd? Jeg er virkelig helt blank på dette. Hadde en gang i tiden en Personlig Trener som hjalp meg igang med treningen, men kostholdsråd var ikke en del av innmeldingavtalen som jeg fikk PT gjennom, så kostholdsråd måtte jeg betale ekstra for, noe jeg som student ikke hadde råd til.

Alle råd er gode råd for meg, og håper virkelig noen kan ta seg tid til å skrive noen til meg. Tusen takk på forhånd.

Vennligst hilsen

Marius Olsen Bruksås

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som om du ligger i et saftig underskudd og for lavt på inntaket av de fleste makroene :) Ville anbefalt deg å logge maten med kalorier og makroer et par dager for å få en mer nøyaktig oversikt. Du spiser i allefall alt for lite karbohydrater og antakelig ikke optimale mengder protein/fett heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...