Gå til innhold

tips og råd til vektnedgang


mita

Anbefalte innlegg

Jeg er en 21 år gammel jente som gikk fra normalvektig? (56kg) til hele 72kg på 2 år (høyde 1.63)

Sansyligvis grunnet mindre trening dårlig kosthold og mye akohol..

Prødt flere ganger å å kutte ut alkoholen, og dårlige matvaner, og mye trening, men ser ikke resultater, sågir fort opp;p vil og nevne at jeg gikk ifra å spille håndball flere ganger i uken + styrketrening til spinningstimer og arobic:p ikke det smarteste trekket..

Noen som har noen tips til treningsprogram evnt kosthold?

alt mottas med takk;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det viktigste for vektreduksjon er kostholdet. Du vil finne at det er langt enklere å fjerne 1000kcal fra kosten enn å forsøke å trene det vekk, eller enda bedre: kutt 500kcal fra kosten og tren bort 300 ekstra :)

Trening kommer hovedsakelig inn for å sikre minst mulig muskeltap (mest mulig fett) og for å få en finere fasong :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Lars her. Trening og aktivitet er imidlertid helt essensielt for å holde vekta når du først har gått ned.

Problemet mange støter på er at en tror en kutter nok i matinntaket uten at det reele kuttet blir så stort som man tror. Nøkkelen her er for mange å spise mer balansert hvilket for de fleste betyr mer proteiner og mindre karbohydrater. Da blir man mett på mindre kalorier. Klarer du ikke å skape et kaloriunderskudd ved å kutte usunn mat og spise mindre porsjoner så vil jeg anbefale å logge kostholdet et par uker. Da kan du f.eks bruke diett.no

http://fitnessbloggen.no/forbrenne-fett/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd mye forskjellig for å gå ned i vekt. Mamma foreslo for meg for en tid tilbake siden at om jeg bare spiser slik som hun gjør, brød til frokost, lunsj og kvelds og standard norsk måltid til middag, og ingenting usunt, så skulle det gå fint å gå ned i vekt. Det kan igrunn være sant, men det kostholdet er jo i utgangspunktet ikke så sunt likevel. Og det er mye karbohydrat i denne kosten, og det gjør at jeg får søtsug og er mye sulten utenom måltidene. Og det hjelper meg ingenting.

Men nå spiser jeg karbonadedeig, fisk og kylling med tilbehør som wok og salat til middag f.eks, det metter mye mer og har mye mindre kalorier (slik at jeg kan spise mye større måltider) og viss jeg har lyst på noe som ikke er så sunt, så blir det plass i budsjettet mitt likevel. Men skal jeg spise sunt, så må jeg holde meg unna alt søtt, fordi jeg går helt amok når jeg først spiser godteri :p

Men prøv og drikk mye vann, spis havregrynsgrøt, skyr, karbonadedeig, kylling, fisk, frukt, grønnsaker :) Og logg det du spiser (f.eks diett.no) for det er så lett å tro at man spiser mindre enn man gjør.

Når det gjelder trening, tren en del styrke men ikke glem kondisjon også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Sett opp antall kalorier du skal innta for å gå ned i vekt med moderat trening

2. Lag øktplan

3. Stram inn eks. 1200 kalorier av det du har satt av på nr. 1 til kos en gang i uken, alt ettersom. Om det er sunt eller usunt spiller ingen rolle.

4. Når du stagnerer legger du inn ekstra økter eller fjerner noen kalorier på matplanen, eventuelt øker på kaloriene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...