Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann. Jeg har nå Drevet med vekttrening ca 16 mnd og synes det er ekstremt morro ;) verste dagen i uka er rest day :p

Vell. Jeg har nå satt sammen et Treningsprogram jeg har tenkt te å følge i et par ukers tid nå

Basisk opplysninger om meg: Ønsker å bygge muskler og virke mer trent og definert

-Vekt 85kg

-høyde 183 cm

-Alder 17

Knebøy 95 kg

Markløft 140 kg

Benkpress 90 kg

Energiinntak ca 2500-3000

Økt A ( Bryst, Bein ,Armer )

-Benkpress 6X8-12

-Benkpress skråbenk 3X 6-8

-3 min hvile

-Knebøy 4X5-8

-Lårstrekk 4X8-12

-Bakside lårstrekk 3X8-12

-Tåhev 3X20-25

-3 min hvile

-Dips 5X10-15

-Benkpress smalt grep 5X8-12

-Curls med stang 5X Max

-Push ups Maxout

Økt B (Rygg. Skuldre, Nakke )

-Makrløft 5X5-8

-Nedtrekk bredt grep 4X8-10

-3 min hvile.

-Skulderpress 5X8-10

-Sidehev 3X8-10

-Liggende sidehev 4X8-12

-Fronthev 3X8-12

-3 min hvile.

-Liggende Roing 5X8-12

-Shrugs 5X10.15

Je brukker sånn ca 1-2 timer pr økt

Økt A - Økt B - Hvile Repeat

Dersom noen har noe å si til dette håper jeg at dere tar dere tid til å skrive, Hører gjerne på tips fra mer erfarne løftere ;)

Fortsetter under...

Hvorfor finne opp hjulet på nytt? Har du prøvd Starting Strength? Ganske bra baseløft på deg da, så noe har du jo gjort riktig :) Ellers syns jeg det hørtes ut som litt lite mat, du er 17 år og fortsatt i vekst + at du ønsker å bli sterkere og legge på deg muskler. Du har ca samme cm/vekt som mannen min, bare for vedlikehold tror jeg han lå på 2600 kcal for vedlikehold med 3-4 treninger i uka.

Hva slags treningsprogram har du fulgt tidligere? Og hvilke mål har du fremover?

Vil ihvertfall påstå du har mye knebøy inne hvis du bøyer like mye som du benker.

Vil anbefale deg å tilpasse pausene etter når du føler deg klar til å kjøre på fremfor å sitte der med stoppeklokke.

Du kan feks legge til knebøy på B-økta, #bøyergøy :) og pullups /chins er hakket bedre enn nedtrekk.

(og vil du droppe ned på sideheven, kan Klokovpress eller bak-hodet-press være greit alternativ, hvis du har skuldermobiliteten til det.)

Første programmet je gikk på var vell et hjemmesnekra noob opplegg :p ,, men i starten kan man som sagt nesten gjøre hva man vil da så hehe.

Gikk non uker på starting strength. gikk opp mye i mark da, men når fremgangen slutta gikk jeg over til et egenlaget program.

Derreter har jeg gått på forsskjellige program med ca 8-12 ukers periode på hvert. Stort sett program som jeg har lånt av kompiser og noen av de store gutta på treningssenteret.

har ca 13% fett .. så har planer om å gå ned til ca 10 uten å gå ned i vekt. for derreter å starte på en moderat bulk nå te høsten. eller er dette dumt ? folk forteller meg at det å bulke og deffe er bortkastet, mens andre sier det er den eneste måten å bygge muskler på, og samtidig se bra ut.:ooo:

Je veit nok innerst inne at jeg bør gjøre mer knebøy, men synes mark og benk er KONGE ( Morro) så har vel ikke fokusert nok på det i det siste :unsure:

Skal teste ut klokovpress og bak hode presset neste treningsøkt om 2 dager da :):sneaky:

Men ser programmet bra ut ellers ?,:notworthy:

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...