Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk. Ja sett litt på bulgarsk utfall, prøvd her hjemme og gikk nesten på snørra :p . Er vel en treningssak.

Hva mener du med frontbøy ?

Hehe, ja, det krever litt tilvenning før man behersker bulgarsk utfall skikkelig :)

Frontbøy er rett og slett knebøy, med stanga foran på skuldrene,istedet for bak på nakken :)

Annonse

Kan jeg ta f.feks holde en kittelbel forran, eller blir ikke det det samme ?

Det kalles goblet squat, men det er mye det samme. Det blir bare vanskelig å få vekta opp dit og holde den der når du blir sterkere og trenger mer belastning.

Ellers er gående utfall og baklengs utfall gode øvelser.

Hva er målet ditt?

Målet mitt er vel ikke å gå så veldig ned i vekt er 157cm ca og veier 52 kg. Men bygge muskler og stramme inn. Få en sterke fysisk kropp.

Ville anbefalt å finne ett ferdig oppsatt program og følge det. Og husk at kostholdet er det viktigste for kroppsammensettning ;)

Det er masse bra guider her på fitnessbloggen, slik som denne http://fitnessbloggen.no/styrketrening-for-nybegynnere/

Annonse

Ja, jeg syklet til treningen 2 km ca, og litt på elliptisk apparat/ crosser i en 5-10 min. Jeg har en skade i kneet etter slalomulykke for mange år siden, + kroniske betenelse i den ene hoftet og slitasjegikt. Så tror det blir for hard for beina mine. I tillegg har jeg knapt puls i høyre benet. pga hovedpulsåren i høyre benet er tett som skade fra jeg var liten ( har en ny blodåre som er noe tynnere som kroppen har laget selv gjennom årene)

Ja, jeg syklet til treningen 2 km ca, og litt på elliptisk apparat/ crosser i en 5-10 min. Jeg har en skade i kneet etter slalomulykke for mange år siden, + kroniske betenelse i den ene hoftet og slitasjegikt. Så tror det blir for hard for beina mine. I tillegg har jeg knapt puls i høyre benet. pga hovedpulsåren i høyre benet er tett som skade fra jeg var liten ( har en ny blodåre som er noe tynnere som kroppen har laget selv gjennom årene)

Se det ja. Du skulle nok startet innlegget med å komme denne informasjonen.

En tur på feks NIMI og en konsultasjon der vil nok gi deg bedre svar en du kan få her. Har du rehabilitert ?

Hvis ikke er nok ikke knebøy tingen nei....

Se det ja. Du skulle nok startet innlegget med å komme denne informasjonen.

En tur på feks NIMI og en konsultasjon der vil nok gi deg bedre svar en du kan få her. Har du rehabilitert ?

Hvis ikke er nok ikke knebøy tingen nei....

Jeg er hos fysioterpaut. Rikshospitalet følger opp blodåren i beinet. Hvert snakk om oprasjon, men de er redd det ikke vil hjelpe, og er en belanstning for hjerte. Så jeg får god oppfølging. Og knebøy kan jeg fint ta, er beinpress jeg merker blir for hardt for beina.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...