Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er ingen ekspert på dette området. Hva spiste du i går? Har du noen antakelser om hvor mange kcal du får i deg i løpet av en dag?

For min del kan vi nok anslå at du fint kan øke matinntaket, å veie 50kg på 170 cm slår meg som rimelig slankt og sylfideaktig, og vil du vokse må du gi kr oppen nok næring. Det er ikke enkelt å komme med nøyaktige og presise anslag på hvor mye energi en person trenger, hva om du f.eks prøver å legge deg på et gitt nivå,si... 2200? i en uke, og se hvordan kroppen svarer?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/30504-kalorihjelp/#findComment-1039788
Del på andre sider

Finn ut hva du spiser pr dags dato, for så å se på hva det næringsinntaket gjør for deg. Går du opp, ned, er stabil i vekt? Har du energi, overskudd, fremgang på trening?

For å bygge muskler og samtidig få en strammere kropp må du spise i et lite overskudd.

Sørg for å få i deg mellom 1.5 - 2 g protein pr kg kroppsvekt, 1 g fett (gjerne litt mer) pr kg kroppsvekt og så resten fyller du opp med karbohydrater.

Bruk f.eks fitnessbloggens kalorikalkulator på facebook for å få en pekepinne på hvor inntaket ditt burde være. Den er ikke helt nøyaktig, men du får prøve deg litt frem. Går ikke vekten opp, fremgangen på trening stopper opp eller du har lite energi i hverdagen, spis mer. :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/30504-kalorihjelp/#findComment-1039794
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...