Gå til innhold

4 ukers hardtrening?


Simen96

Anbefalte innlegg

Hei!

Sommeren nærmer seg og dette er jo den perfekte tid til å trene litt annerledes. Tidligere har jeg for det meste trent styrke, i tillegg til 1-2 kortere joggeturer i uken.

Jeg har derfor sett meg ut fire uker (sammenhengende) hvor jeg i stor grad har tenkt til å fokusere utholdehetstrening (samtidig som styrken blir noenlunde opprettholdt). Dessverre har jeg lite erfaring med utholdehetstrening og lurte derfor på om noen kunne hjelpe meg med et program. Her er foreløpig oppsett:

Dag 1:

Økt 1: Styrke ben

Økt 2: 1 time padling (rolig tempo)

Dag 2:

Økt 1: Styrke overkropp

Økt 2: 4x4 intervaller, løping

Dag 3:

Økt 1: Kort joggetur 30 min

Økt 2: Lang joggetur 60 min

Starter på dag 1 igjen etter dag 3.

Noen som har synspunkter på oppsettet? For mye/lite trening? Ikke optimalt?

På forhånd tusen takk for tilbakemeldinger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje ikke kardio og styrke samme dag?

http://bayesianbodybuilding.com/the-cardio-comedown/

Er fullt klar over at cardio kan virke negativt på styrken. Dette er kun snakk om fire uker for å få opp en grei utholdenhet. Om jeg ikke skal trene cardio og styrke på samme dag, kunne det vært fordelaktig å legge styrkeøktene på samme dag og bare cardio de andre dagene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...