Gå til innhold

Miste Muskler??

Acting Crazy

Anbefalte innlegg

Hei! :)

Det er mye snakk om hvilken energilager kroppen din tar fra når man trener. Ut fra det jeg har lest er det karbohydrater som er mest naturlig energi kroppen din bruker. Men hvis man trener med lav intensivitet så bruker kroppen også mye fra fettlageret. Da mange har morgenkardio med lav intensivitet uten å ha spist frokost.

Den balansen mellom energiforbruk via fettlaget og karbohydrater skjønner jeg ganske greit til mitt eget bruk. Men det jeg lurer på er når kroppen bruker muskellageret? Jeg har hørt at når man går tom for energi ( karbohydrater ) så tar kroppen din fra fettet, men hvis man har høy intensivitet så vil kroppen din automatisk ta fra muskellageret. Det vil jo da ha en ganske negativ effekt.

Jeg har lite kunnskaper dette emne, og håper derfor noen av dere smartinger kunne ha fortalt litt om hvordan det fungerer! :) Er det en potensiell fare for at man kan miste muskelmasse når man trener styrke, på grunn av energiforbruket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tap av muskelmasse vil nok i første runde komme av å få i seg alt for alt for alt for alt for lite mat over lengre tid, ikke av å trene styrke.

Om man over lang tid har et svært lavt inntak av næring, så tvinger man kroppen til å finne næring der den kan, og da vil den tilslutt kannibalisere mindre viktige deler av deg, for å holde resten gående.

Så, gitt at du har et nogenlunde ålreit forhold til mat;Nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...