Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,

Trenger litt råd angående nytt treningsprogram.

Jeg startet å trene med fitnessbloggens nybegynnerprogram i juli 2013 for å så gå over på Fyrstikkprogrammet etter ca 2 mnd.

Deretter gikk jeg over til X-size i januar 2013 og har hatt veldig bra resultater hele veien med både muskelvekst og styrke, men nå de siste mnd så har det stoppet opp helt i styrke økning så kjenner at jeg behøver å gjøre litt endringer.

Jeg vurderer å gå over til X-Press en periode for å fokusere litt på baseøvelser og styrke for å se om det hjelper, men har litt problemer med at det er veldig lite isolasjons øvelser for armer og skuldre.

Målet er å øke kroppsvekten fra 72 kg til 80 kg ++ samt øke i styrke.

Er dette noe som kan fungere?

Noen som har noen erfaringer angående X-press eller andre tilsvarende program?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/30364-x-size-til-x-press/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan fungere fint det. Jeg ville anbefale deg å kjøre X-press, slik som det er satt opp i 1-2mnd. Så kan du evnt legge til noen isolasjonsøvelser for armer og skuldre etter denne perioden, hvis du føler for det. :)

Det lønner seg alltid å trene programmet som det er satt opp i en periode først, for man bestemmer seg om det er gunstig å endre på noe.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/30364-x-size-til-x-press/#findComment-1035934
Del på andre sider

Hei,

Trenger litt råd angående nytt treningsprogram.

Jeg startet å trene med fitnessbloggens nybegynnerprogram i juli 2013 for å så gå over på Fyrstikkprogrammet etter ca 2 mnd.

Deretter gikk jeg over til X-size i januar 2013 og har hatt veldig bra resultater hele veien med både muskelvekst og styrke, men nå de siste mnd så har det stoppet opp helt i styrke økning så kjenner at jeg behøver å gjøre litt endringer.

Jeg vurderer å gå over til X-Press en periode for å fokusere litt på baseøvelser og styrke for å se om det hjelper, men har litt problemer med at det er veldig lite isolasjons øvelser for armer og skuldre.

Målet er å øke kroppsvekten fra 72 kg til 80 kg ++ samt øke i styrke.

Er dette noe som kan fungere?

Noen som har noen erfaringer angående X-press eller andre tilsvarende program?

Siden du sier det er styrken som har stagnert og du vil bytte fra at mer "byggeprogram" til et mer styrkeprogram ville jeg kjørt x-press slik det står, uten forandringer. Du vil øke i styrke, hvorfor bekymre deg for manglende isolasjonsøvelser? Det er ikke for uten grunn at det er mangel på isolasjonsøvelser på programmet. Det er bare ikke der fokuset ligger siden det som sagt er et styrkeprogram. Spar isolasjonsøvelsene til et annet program, hvor fokuset er mer rettet mot volum og muskelvekst. :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/30364-x-size-til-x-press/#findComment-1035956
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...